Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 6433 ggr
Cassii
0

Hundläger?

Hej! Tänkte höra om någon vet ett hundläger till sommaren? Inte allt för dyrt Oskyldig alla jag kollar på kostar ju skjortan och halva ärmen och det har jag inte råd med hehe, fattig student.. Tungan ute

Anibaz
0

Letar också, skulle vara jätteroligt ju!

Michaela-N
0

Letar med!

sofiek90
0

SHU har ju läger om ni är under 18 år, schäferklubben har också läger.

MVH

Sofie

Anibaz
0

Blir 18 om 3 veckor, så då sket det sig Skrikandes

sofiek90
0

schäferklubben då? Om jag förstått det rätt är det iaf upp till 20 år (om de inte va 25 år?) för ungdomarna och jag tror alla raser är välkomna. Fråga dom :)

MVH

Sofie

Nicolina
0

Nu vet ju inte jag vad ni anser är dyrt för en veckas läger, men kan ju tipsa om detta ställe iaf: http://www.tingstadensgard-kennel-lizzroys.se

Allt från aktiv lydnadsträning med sikte på tävling till hjälp med vardagslydnad! =)

SamanthaJones
0

Jag ska  på kurs för Frida Wallen, i Augusti. Dit finns det åhörarplatser kvar o det är i Söderköping.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

PetraKarin
0

Cassi, ett par olika distrikt i SSSK brukar hålla läger och träffar. Får du sheltiebladet? I så fall annonseras det nog där snart, kolla annars på distriktens hemsidor. 
Kolla också med Svenska Blå Stjärnan, eftersom du är ung har du nog ganska bra chans att hitta något där du får delta.

Lite högre prisklass men å så bra är bl.a. Klickerklok, R+ Hundskola, Nordiska Hund som också håller läger och kurser både sommar och andra tider på året.

Cassii
0

#8 Tack så mycket! Har kollat runt men hittar ingenting.. :/

PetraKarin
0

#9 Hittar ingenting hos de företagen jag angav?

Cassii
0

#10 På tok för dyrt med 4.000-11.000 för en tvådagarskurs/läger Obestämd

PetraKarin
1

Mm jag misstänkte det men har man råd att delta på en sådan kurs är det vekrligen värt det, så otroligt givande. Lite annorlunda en ett vanligt läger med prova-på-aktiviteter…

Men 11000kr för tåvdagars har jag inte sett någonstans, var hittade du det? 
T.ex. Nordiska Hund tycker jag är grymt prisvärt, de har paketpriser på de flesta kurser, t.ex. aktiv hundweekend där kurser, aktiviteter, boende, mat m.m. ingår, 3 dagar http://www.nordiskahund.se/store/p/0/aktiv-hundweekend-25-27-maj-8483

R+ Hundskola har också mycket givande läger för inte så hutlösa priser, två dagar och mat, boende och kurser ingår, ca 2500 kr.
http://rplushundskola.wordpress.com/aktuellt/vinterlager/

Klickerklok har lite olika alternativ där boende och mat tyvärr ingår.
http://www.klickerklok.se/kurser/

Något man måste tänka på att det här är deras levebröd och många av instruktörerna är grymt kompententa och har en hel hög av imponernade meriter och utbildningar.
Vill man komma lite billigare går ju det men då är det kanske inte lika hög kvalitet på kurserna och kanske är det föreningar som rivs ideellt man får leta efter. Exempel på sådana är SBK, Svenska Blå Stjärnan och olika rasklubbar.

Cassii
0

#12 hittade det på klickerklok..

Chanku
0

Vad för typ av läger vill du gå? Lydnad, agility, bruks eller mer ett "prova på"-läger? :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Cassii
0

#14 Helst agility! Men annars prova på :)

PetraKarin
0

#13 Då har du nog fått en nolla fel ;) 
De brukar ta runt 1000-1500 kr per dag på hel- eller flerdagskurser.  
Den kursen som kostar 11000 kr är spridd över fyra helger, alltså åtta heldagar :)

Denna kommentar har tagits bort.
thilda-
0

jag funderar på att dra iväg på ett riktigt hundläger i 1v :) skulle vara otroligt nyttigt för oss båda

aussieochgolden
1

Jag ska på tåmeveckan i juli!  Är ett bruks och lydnadsläger heelt i min smak! :D

Kom upp hit den veckan så kan jag lära dig prata riktig svenska medans! Flört

[Sarahansson1]
0

Har för mig att blå stjärnan har hundläger men man måste bli medlem för att få gå på deras läger- Men det är inte dyrt. vet dock inte hur mkt lägrena kostar.

russin
0

Jag ska på heelerläger i sommar och det ska bli superkul med bara ett helt gäng heeler att prova i flertalet grenarSkrattande

Mycket av det handlar om just agility, vilket jag inte kommer kunna göra så mycket av (mer än i långsamtempo) men själva grunderna är kul. Det blir även en hel del annat som spår, lydnad mm.

Anibaz
0

Har du hittat något än? Vi HiFare kan ju sätta ihop ett eget läger om inte annat ;)

MartinaLarsson
0

Nu vet jag inte hur gammal du är, men jag skriver det ändå. På min skola, Hundsportsgymnasiet i Forshaga, kommer det anordnas ett prova på-läger för barn och ungdomar mellan 12-15 år :)

aussieochgolden
1

I Piteå kommmer det ju vara ett gratis "träningsläger" där man väljer vilken sport man vill träna. De är i tre dagar (om jag förstod rätt) och kommer att starta i slutet av Juli, veckan efter paltprovet.

Allt kommer somsagt att vara gratis, mat, boende osv. Om det inte skulle funka med gratis, (var på mötet, men minns inte riiktigt vad de sa) så kan det tillkomma en liten kostnad, men nu snackar vi MAX 100 kronor! 

Så om du inte har något att göra sådär i slutet av juli så kan du ju alltid komma till mig och då kan vi åka upp till Pite och träna huund i några dagar!(:

Cassii
1

#26 Åååh! Det skulle jag vilja göra!

MariCheryl
0

Hundfantastens 5 dagars läger? Läger i Trästa utanför Norrtälje 2 juni-6 juni. kostnad 3900 kr innefattar boende,mat aktiviteter. Studenter får 20 procent rabatt, medföljande som delar rum får rabatt. För mer info www.hundfantasten.se

thilda-
0
Letfors
1

Shu,s riskläger har haft mycket bra ryktye om sig och alla som har vart där säger att de är den bästa veckan på sommaren, varför inte åka dit? Skälv ska jag dit som lägerledare, tro at det kommer bli rikigt kul!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

[Pontus F]
1

Gammal tråd men eftersom att den dyker upp när man söker på Google så tänkte jag därför tipsa om en ny webbplats som jag lanserade häromdagen. Målet med webbplatsen är att samla alla hundläger som finns i Sverige. 

Välkomna till hundläger.se