Gårdagens kattmöte!
Igår gick vi våran dagliga kvällsrunda, väl inne på gården ser vi en ljus skugga som snabbt försvinner över gräsmattan, tror vi. Inget mer med det men när vi går förbi cykelstället inne på gården flyger den ljusa skuggan ut över gräsmattan vilket skrämmer upp min mörkrädda tönthund men vi fortsätter att gå hem och när vi går under ett träd hör vi ett fräsande ovanför oss varav vi båda självklart tittar upp och där sitter en söt grå tigrerad katt som påminner mycket om min egna katt så Ezio ställer sig på bakbenen och tittar varav katten klättrar till en annan gren och Ezio då börjar skrika så alla grannarna springer ut på sina balkonger och tittar vad det är som händer, dom måste tro att jag misshandlat hunden eller något.
Jag försöker locka med honom men han är helt hysterisk och olycklig över att ha sett en katt i trädet och vill bara stå och yla och skrika och pipa och titta tillbaka hela vägen hem. Väl hemma möts jag av min mamma som är helt hysterisk och undrar vad som hänt, hon var start beredd på att åka akut till veterinären så som Ezio skrek.
Knashund, han blir inte sån när vi möter katter eller vilda djur i vanliga fall.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Edit: Idag brydde han sig inte alls när vi mötte en annan utekatt. Knashund😐
Vad konstigt :o min hund skrek och hade sig efter en fågel förut och gud vilka blickar man får! Kände mig som värsta mördaren och djurplågaren fast jag Inte Gjort nåt :s
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#2 HAHA! Ja, även fast man inte ens rör hunden känner man sig som en misshandlande djurplågare. 😂
Ja 😂 det är så pinsamt! man känner sig ju så skyldig fast man inte ens petat på hunden 😃
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Här finns en knas med. Då hon och dotterns katt älskar leka med varandra så tror hon givetvis att alla katter vill leka med henne 😛 Hon tjuter o kan kan låta lite katter som inte är vana med hundar blir givetvis rädda o springer. Men hon har fått två kattkompisar som kommer för säga hej o kela med henne men tror inte riktigt dom vill leka "jaga leken" som hon o Bamse gör. Dom två jagar varandra, Donna tar även sin favorit boll o duttar i huvudet på katten o sen är jakten ta Donna igång 😃