Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3202 ggr
fredricakarlsson
0

Krocksäker bur?

Hej, undrar om det finns krocksäkrast burar, som skulle tåla om man nu krockade och blir påkörd bak? Isåfall vilket märke? Tack på förhand!

LinaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en artfex dubbelbur till våra hundar och den är krocktestad. Vi är supernöjda med buren och den är verkligen kanon. Den skramlar inte och sedan kan man låsa den utifall man skulle behöva lämna hundarna i bilen med bakluckan öppen.

Den kostade runt 5000:- för en dubbelbur, men det var värt priset och jag vet att vi har en bra säker bur som vi kan ha i många år.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Belimas
0

Det finns flera dock är en del "bara" krocktestade av tillverkaren och inte SP (Sveriges tekniska forskningsinstitut).

Jeppe - krocktestad av tillverkaren
Alftaburen - krocktestad av tillverkaren
Mim Variocage - krocktestad av SP
Artfex - krocktestad av SP

fredricakarlsson
0

#2 men hur menar de nu om en bur är krocktestad? Är det att den håller om man krockar? För jag vill ha en bur som håller om man blir påkörd bakifrån. Det är så att jag var med om en stor krock igår och skulle jag haft Nilo med mig (vilket jag är väldigt glad över att jag inte hade!) så skulle han inte funnit idag.. Och nu vågar jag inte sätta han i bagaget utan en riktigt tålig bur.

AnneN
0

#3 Här kan du läsa lite om vad det innebär med krocktestade av SP http://www.sp.se/sv/index/services/hundbur/sidor/default.aspx

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

vallhund
1

Jag har en MIM Variocage o är väldigt nöjd.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

FjantYoda
0

#5 vad tycker du om MIM? Funderar på att skaffa till min hund nu när vi faktiskt får ett bagage!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

vallhund
0

#6 Skulle inte byta för allt i världen. När jag skulle köpa ny bil förra året var en av kriterierna att buren skulle få plats.

Jetaime
2

Jag har också en MIM-bur och är väldigt nöjd! Stod i valet mellan Artfex och MIM, men gillar MIM alla gånger bättre än artfex. Både hur dom är uppbyggda och dess funktion!

fredricakarlsson
2

MiM verkar vara säkrare så det får nog bli en sån!

Mischa
0

Har också varit nöjd med Mim

≧◔◡◔≦

vallhund
0

Jag gillar deformationszonerna som gör att buren har viss flexibilitet vid en smäll bakifrån utan att skada hunden, o inte heller får ev passagerare i baksätet inklämt i deras ryggstöd.

Jag har rullat en matta bak under luckorna så att dörrarna kan öppnas. Jag har en dubbelbur storlek Small till jyxet, utan mellanvägg. Han är 59 i manken o väger ca 22 kg.