torr hud
Hej min lilla amstaff tik på 3år är jätte torr i huden och nu undrar jag finns det något jag kan smörja henne med?
MVH
Testa med fiskolja. Standardt's fiskolja är att rekommendera.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Min nakenhund blir lätt torr och de bästa är ju att "smörja" från insidan, han äter färskfoder utan spannmål (spannmål gör han gasig, finnig och torr) och har tidigare fått laxolja.
Innan bad så brukar jag massera in olivolja på han och låta han stå med det en stund, blir väldigt mjuk i huden efteråt!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
har provat oljor och det hjälper lite men inte tillräckligt skulle vilja prova att smörja med något :)
Vad får hunden för foder?
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
eukanuba overweight sterilised
(då hon är kastrerad)
Jag hade testat något utan spannmål finns ju även torrfoder om man inte vill ge färskfoder, många hundar får sämre hud av spannmål, ser stor skillnad på min om han fått i sig spannmål eller inte.
https://www.instagram.com/aros_yoda/
använde färskfoder förr men vart ingen skillnad och då hon bara äter när hon själv känner för det så kunde jag inte fortsätta efter som att maten stod framme för länge, hon är även allergisk mot omega 3 så har svårt att hitta annat foder "/
Kan hundar vara allergisk mot omega3? Du menar inte att den är allergisk mot fisk i så fall?
Ja precis hon får stora utslag vid stort/större intag av fisk och/eller fiskolja.
Men ljust idag så är det värre en vanligt så ringde till vet(igen) och fick höra att det var vanlig torr mjäll så ska bada henne med vanligt mjällschampo ca 1gång i veckan och hoppas att det blir bättre men har även tagit åt mig av ni har sagt så ska försöka hitta nytt foder med :)
Vad har du provat för oljor?
Animaliska oljor är att föredra, men kvalitén kan variera kraftigt. Jag tyckte heller inte att fiskolja gjorde särskilt mycket tills jag provade standardts och vilken skillnad!
Tål hunden inte fisk kan man ju försöka få tag i sälolja.
(som i stort har säljförbud i sverige)
≧◔◡◔≦
Provade första gången olivolja men fick sen reda på att det skulle man inte ge, så gick till djurhandeln och fick någon animalisk olja kommer dock inte ihåg vad den hette men då den inte hjälpte heller så gav jag upp men nu i samband med att hon fäller mycket så har det blivit värre så känner jag att jag vill göra nytt försök :)
Okej men då ska jag prova den ska även kolla om det finns möjlighet att få fram lite sälolja om det skulle vara så att standardts inte funkar :)
Prövat vetegrodds-olja?
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Ja det har jag med provat men funkade inte, vart ingen skillnad alls "/