Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 656 ggr
Ronja&Ila
0

Färskfoder och vinthund (whippet)

Träffade whippetens upf häromdagen och hon blev alldeles förfärad över att hon äter hälften färskfoder och att jag tänkt gå över på det helt så småningom . Hon sa att whippets har så känsliga magar att det inte klarar av det, finns det någon fakta på detta? Tycker hon är bra i magen än så länge och är fin i päls osv och ser ingen anledning till att hon inte skulle kunna äta det? Min Aussie äter det helt och hållet och mår bra på det men är ju en annan ras….

Sugar Mist
2

Bullshit.

-

Turast
1

tycker också det låter konstigt… vänjer man över snällt så brukar det ju gå super om inte hunden är allergisk mot något i fodret

tycker du ska köra på om hunden mår bra av det :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

lizton
1

Färskfoder brukar vara mer lättsmält för hundar, så det borde passa känslig mage. Dock är en del färskfoder väldigt feta, så om hunden reagerar på det med lös och ljus avföring så välj ett mindre fett färskfoder. 

Färskfoder är bättre med tanke på risken för magomvridning. Hundar med hög och djup bröstkorg har lättare att få det. Jag vet inte om whippethundar har någon förhöjd risk. Jag har läst om några whippets som har fått det.