Hur ska jag göra?
Hallå där!
Jag är 15 år och vill jätte gärna ha en hund. Förut har jag haft min brors hundar (chihuahua) två stycken. Dock fick jag inte alls göra så mycket med dem när jag var hund vakt. Jag är t.ex. väldigt mycket i stallet men jag fick inte ta med mig dem dit. Jag fick inte ta med de till olika ställen, ville göra väldigt mycket som att gå i skogen släppa dem på stora gräs fält där de kunde få springa runt. Och de kunde inte gå så långt samt var de inte busiga utan ville mer gå en sväng och in sen igen. Och ena chihuahuan var inte alls så trevlig mot andra hundar när den andra tyckte att de var jätte kul så då blev det också lite tråkigt när jag knappt kunde göra något.
Så nu tycker min mamma att jag inte kan ha någon hund p.g.a att jag inte gjorde något med dem. Men jag fick liksom inte göra något med dem än att gå en sväng typ 1 timme och bara gå runt.
Jag själv är en sån som behöver något som är mer aktivt och som passar att göra saker och sen även kunna vara med andra hundar, busa och kunna ta med överallt. Och efter som att under sommarlovet är jag mest ensam så har jag inte så mycket att göra och efter sommarlovet börjar jag på ett djurgymnasium så troligtvis får jag ha hund med mig. Och jag är mycket hund van då jag har varit med hundar och massa andra djur under hela min uppväxt i stort sätt.
Någon som har något tips på hur jag ska kunna övertala min mamma om att jag ska kunna få skaffa en egen hund? Då jag själv har sparat ihop så pengarna finns. Någon som vet vilken hund som skulle passa mig?
Först och främst måste du tänka var hunden ska vara under dagarna och hur det blir med gymnasiet, du måste veta helt säkert att hunden får vara där, inte bara kanske.