Fleischeslust
På XXL sport och vildmark säljer dom färskfoder i korvar av märket Fleischeslust, är det ett bra foder? Är det billigt/dyrt förhållandevis till andra färskfoder? 49 kr/850g. En sak jag reagerade på är att det ligger framme i butikshyllorna, inte i kyl/frys, ska det vara så? 😮
Det är inte färskfoder - det är blötfoder. Färskfoder är rått och måste förvaras fryst.
Jag skulle då hellre köpa Bozita tetra, som är svenskt (finns flera sorter utan spannmål) om jag var tvungen ge den typen av mat.
Jahaaa, drog slutsatsen att det var färskfoder. Inte intresserad av att köpa, blev bara lite nyfiken, speciellt när det låg framme. Är blötfoder dåligt?
Blötfoder är ju värmebehandlat och har inte alls kvar samma nyttigheter som färskfoder. Men blötfoder har funnits i många år (tänk konserver).
Okej! Tack för svar, alltid lär man sig något nytt. Jag är fostrad så att jag fått lära mig att blötfoder är skit, men aldrig fått någon förklaring varför. Jag vill veta för o nackdelar om allt, så jag sen kan bestämma vad jag vill ge min hund.