Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 6632 ggr
KerstinP
0

Hemma igen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er. Jag har i dag kommit hem från Stockholm. Har varit och träffat barn och barnbarn och massor med hundar. Lägger upp några bilder på hundbusarna.

KerstinP
0
KerstinP
0
KerstinP
0
bjorsa
0

Hej Kerstin,

Den sista Zapata ser jag att de e en schäfer men dom andra vad är de för några ? Lite chansningar bella är en drever nina en jämthund eller en blandning med jämte i å axa å vittra kanske nån retriver blandning ????

mvh/bjorsa

KerstinP
0

Hej Bjorsa. Bella är en Hamiltonstövare, Nina är en Jämte precis som du trodde. Axa är en blandning av Jämte,Laika och Labrador och Vittra är Jämte och Wachtel. De finns hos min yngsta dotters familj.

bjorsa
0

1 Rätt i alla fall :-)Vaktel hur gick de till :-)jamenar vaktel är ju en liten hönsfågel men antar att de oxå finns en hundras med de namnet så får ta å söka på den å se hur den ser ut alltid spännande att se nya hundraser .

mvh/bjorsa

KerstinP
0

Har ändrat stavningen nu men hon beter sig som hon fått pippi ialla fall. ;)

bjorsa
0

Glad ahha de var de som spökade fick inga träffar på vaktel som hund:-)))Nu vet jag i alla fall hur hunden Wachtel ser ut .

http://www.wachtelhundklubben.org/

mvh/bjorsa

KerstinP
0

Nä det kan jag förstå att du inte fick träff. Vaktel är en delikatessfågel. Man kan även äta deras ägg. Tror den tillhör de vilda hönsfågelarterna.