Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1502 ggr
Lexie82
0

Rep?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jazzo, schäfervalp på 9 veckor, har en favoritleksak. En leksak som börjar se ganska risig ut.. (Se bilden)

Jag köpte den på Ullared och har inte lyckats hitta nån riktigt likadan här hemma i någon affär, och dessutom är många hundleksaker ganska dyra. Så jag tänkte att jag borde kunna tillverka egna! Då kan jag ju göra flera stycken på en gång så att han har en på dagen, en i sovrummet på natten, en i bilen osv.. Det borde ju inte vara svårare än att borra hål i ett gång tennisbollar, trä igenom rep och göra knutar.

Så, till min fråga. Bör jag använda nån speciell sorts rep eller duger det med vad som helst?

Em_
0

OT: köpte en sån för 30kr på ÖB i Uppsala för någon vecka sedan.

Är ingen repexpert men tror att en del rep kan vara behandlade med saker man inte vill ha i sin hund :)

molam
0

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lexie82
0

Har inga koppe liggandes som jag inte använder.

Kan jag använda det här? http://www.rusta.com/rep-8mm-p30701044.aspx

molam
0

Det borde funka OM det inte är besprutat med nått ^^ Men det borde stå på förpackningen isf och om det inte  står något prata med säljare och försäkra att det inte är besprutat med nått som kan vara skadligt för hunden ^^

Men tror inte dom där repen brukar vara besprutade

SuperLimm
0

Är det inte något pulver eller liknande i vanliga tennisbollar som kan vara giftigt? Annars finns det tennisbollar som är hårdare för hundar du säkert kan använda, dom brukar inte gå sönder lika lätt :)

Mvh Linn

molam
0

Man kan även köpa hundbollar på djuraffärerna för 30 spänn tror jag ^^

Vixxen
0

En superleksak som inte går sönder eller är så lätt att tugga sönder är en bandyboll! En sån där orange!

molam
0

Skulle inte rekommendera Bandybollar! Vi hade en hund för länge länge sen som hittade En bandyboll som han tuggade på en gång och bröt av tanden! Han fick då operera bort hela den tanden. En liten Varning bara

Vixxen
0

#8 Vilken himla otur! 

Har haft bandybollar som leksak under närmare 20 år utan minsta problem!

Lexie82
0

Bandybollar kan säkert vara kul, men det var inte riktigt vad jag var ute efter eftersom jag ville göra en liknande leksak som den han redan favoriserar.

Ison
0

Skulle inte använda vanliga tennisbollar.. Veterinären avrådde mig till de, då de är nå ämne i det "håriga" på bollen som förstod tänderna på hunden..

Lexie82
0

Men hundar har väl lekt med tennisbollar i alla tider?

Lexie82
0

Vart får man annars tag på billiga "hundvänliga" tennisbollar? Finns det nån billig sida på nätet som säljer sånt?

molam
0

http://animail.se/hund/hundleksaker/bollar?gclid=CNnzz5PC-b0CFcoLcwodRlMAxA

DÄr tex (bollar i massivt gummi tycket jag är bra, där ex finns det en för 30 spänn ;) Men vet inte hur det skulle funka i en sådan leksak dock

Lexie82
0

Njae, i massivt gummi är säkert bra som den är, men inte till den här typen av leksak, tror jag.

Ison
0

Ingen aning, min hund leker inte med tennisbollar efter jag fått den infon. Vi använder en sån här gappay boll (http://www.qualityk9.se/gappayboll-med-ogla/144-0 )vid träning och lek, har en kampfrisk och tugglad bullblandning och bollen ser nästan oanvänd ut efter flera månader.