Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 755 ggr
Theres
0

Löptik

Maya slutade blöda igår på morgonen. När kan hon börja leka med sin bästa kompis igen (som är en hane)? :)

golf.ifokus.se

SuperLimm
0

Hur länge har hon löpt?

Mvh Linn

Sjuttan
0

Om hon slutat blöda så har hon nu kommit till det skede i löpningen då hon är klar för parning. Parningsskedet varar ca 10-14 dagar. Inte förrän då är det riskfritt att hon träffar hanhundar. För en tid sedan har jag skrivit en utförlig beskrivning av tikens löpning här på I FOKUS. Om du vill kan jag försöka leta rätt på den. Jag har haft uppfödning av dvärghundar under 20 år. Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Forest]
0

Dom sluter blöda även vid höglöp så min fråga är samma som 1

Sjuttan
0

Läs gärna på  CHIHUAHUA  tråden    Tikens löp,  #7  Aa

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

russin
0

Räkna med att en tik oftast löper runt 20-25 dagar och "uppehåll" i blödandet (eller det är egentligen mycket ljust blod) vid höglöpet som av en del kan misstolkas för att löpet är slut. När höglöpet är över, så blir blodet mörkt i färgen igen och dom blöder ett antal dagar till.

Theres
0

Hon började blöda för 19 dagar sedan :)

golf.ifokus.se

russin
1

Då är nog löpet på väg över - förhoppningsvis. Jag har haft flera tikar med höglöp runt 18-19:e dagen 😉 Så för att vara säker, så håll henne väck några dagar till när det gäller lös med hane. Luktar hon fortfarande löptik kan vissa hanar vara nog så jobbiga.

Theres
0

De var på valpkurs igår och då verkade han inte mer intresserad än vanligt dock.

golf.ifokus.se

russin
0

Då är det nog över 🙂