Uppfostran - Behöver lite hjälp :)
Behöver verkligen tips!
Min vovve hoppar upp på folk när hon hälsar jag vill verkligen bryta detta beteende och visa att det inte är OK hur ska jag ta mig till?
Prövat att de som hälsar vänder ryggen så fort hunden hoppar och när den har fyra tassar i marken hälsar de? :) då blir det tråkigt att hoppa för då får man inte hälsa ^^
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Fast min hund är snabb och springer fram till dem på andra sidan då eller så hoppar hon upp på dem bakifrån…
Håller med #1 och sen en bra gnutta tålamod från er sida 😎 Ge er inte, så fort hunden hoppar så vänd ryggen till och kommer hunden trots allt till ens ansikte och ska hoppa så vänd ryggen igen och kolla INTE på hunden.. när hunden lugnt står med alla tassar på golvet så kan man hälsa men inte så intensivt att hon blir uppjagad och asglad utan ''tja tja *klapp klapp*''
Du kan prova att lära hunden Hälsa Fint.
Går till som så att man först använder sig av sk figuranter (vänner, släkt osv) som håller en godis i handen högt upp så hunden inte kommer åt. Personen ska bara ignorera hoppandet, säga Hälsa Fint (eller vad man nu vill kalla det) och så fort hunden har alla tassar i marken så ger man godiset till hunden. Öva ofta och i korta sessioner så bör ni snabbt se resultat, förutsatt att det är riktigt gott godis/leksak man belönar med :)
EDIT: Figuranterna ska alltså stå vända mot hunden, men som sagt ignorera hoppandet, så oömma kläder kan ju vara bra att rekommendera i förväg ;)
Koppel är en bra uppfinning. Är det inomhus så lär hundan att den skall ligga plats tills besökarna klätt av sig osv o att den inte får hälsa öht innan den är lugn.
Hur gammal är hunden o har ni gått någon kurs?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Belöning ska ske när hundarna har alla tassar på marken, det är mitt tips.
-
#7 Ibland är koppel inomhus en bra träningsmetod, eller så får hon sin bädd bakom ett kompostgaller/barngrind o får inte komma ut innan hon lugnat ner sig.
#9 Förhindra henne att ränna runt o hoppa, belöna gott uppförande.
Oki ska försöka :)
Här kör jag med ordet ner. Hälsar inte på dom fören hundarna är lugna. Att träna med koppel funkar bra och belöna som sagt var när hon är lugn lycka till :)