Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1044 ggr
[Dobban]
0

Ang. Dagmatte

Hej! Har lite funderingar ang. Dagmatte, hur har ni gått till väga, och hur mycket betalar ni? Hur mycket är dagmatten med hunden? Är det en promenad eller umgås han/hon med hunden flera timmar? Vad har ni för krav? Jag har lagt ut en annons på blocket nu, för vi kommer att behöva någon som rastar när vi flyttar i början på juni. Självklart har jag en annan plan också ifall jag inte skulle hitta någon tills dess.

[Dobban]
0

Putt

[annakarolinaa]
2

Jag är dagmatte. Får 1500 kr/mån och jag har hunden 6-17 varje vardag. Då är hunden med mig hela dagen, aldrig ensam hemma.

Var doggywalker förut. Gick en promenad/dag med hunden 4-6 ggr/v enligt ägarens schema. Gick ca 40 min-1,5h promenader. Fick 1500 kr/mån då med.

Blocket tycker jag funkar bäst om man inte har någon bekant eller så. Facebook kan också vara bra att annonsera på om man är medlem i rätt grupper :)

Ninwe
0

Jag känner en som är dagmatte åt en vovve (hon har egna hundar också). Hon möter upp ägaren på morgonen och så hämtas hunden på eftermiddagen/kvällen. Jag tror att hon får 500kr/månad för 5 dagar /vecka, men ägaren har en frirörsalong så hon klipp sig gratis också. :D

Hälsningar,
Ninni :-)

[Dobban]
2

Tack för svar! Har lagt ut annons på blocket och grannar. Främst gäller det en promenad per dag, medans vi jobbar. Hade tänkt runt 500-1500 kr i månaden beroende på hur mycket tid man kan lägga på hunden. :-)

[Daniela1983]
2

Jag har både tagit själv 100 kr/dag som dagmatte och gett lika mycket när jag haft en tillfällig dagmatte.

Vissa som svarar på ens behöver-hundvakt-annonser är så fräcka att de vill ha 150 kr per dag alt uppemot 3000 spänn per månad. Där tackar jag nej, tack och hej liksom.

Har gått annonseringsvägen på olika sajter.

I dagsläget kan min mor hjälpa mig med hundpassning på dagarna med två promenader och lite umgänge, gratis.

Ellenor123
0

När jag var dagmatte hade jag hunden från 7.00 - 18-30. Fick 2500 kr i månaden. Ungefär samma eller lite billigare än hunddagis i Stockholm. Hunden fick inte lämnas ensam längre än 1,5 timme och skulle ha minst 2,5 timmar motion om dagen.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[Dobban]
1

Det låter ju rätt prismässigt för en dagmatte som umgås med hunden större delen av dagen att få runt 1500-2500 i månaden med tanke på vad hunddagis kostar. Men vad hade ni velat ha betalt eller tagit betalt för en promenad vid lunch, en gång om dagen Måndag-fredag, minus vissa veckodagar när jag är ledig?

[annakarolinaa]
1

#7 vid endast promenad en gång/dag på vardagar hade jag ställt upp för 1000 kr, inte mindre. När jag gick promenader erbjöd ägaren själv 1500, som jag såklart tackade och tog emot.

[Dobban]
0

#8 Ja, det tycker jag också låter rimligt. Det är ju inte så mycket i timman direkt, och jag blir ju väldigt nöjd om det är någon som kan hjälpa mig med min hund.

monstermash
0

Jag fick 100 kr/dag som jag hade ett pars hund när jag var dagmatte. Jag hade hunden varje arbetsdag i månaden, och 11 timmar per tillfälle.

Så runt 2 000 i månaden fick jag, hade även hunden helger och vissa nätter och nu i efterhand kan jag känna att jag borde ökat till 150 kr om jag skulle haft hunden på helger eller över natten, för jag blev fullständigt låst (inte ensamhetstränad vovve så kunde inte gå och handla eller nåt snabbt om jag hade hunden).

[Dobban]
0

#10 jo, när du hade hunden såpass mycket förstår jag att du ville ha lite mer. Även om det inte är så mycket pengar, blir ju som ett heltidsjobb. Men uppskattar man hundar kanske man gör det mest för den sakens skull, och pengarna är en bonus. Dock skulle jag inte be någon göra det gratis. Tycker att det är en svår fråga detta med hur mycket man ska betala någon för tjänsten. Men vad tror ni, runt 1000 kr i månaden för någon som rastar hunden en gång per dag, några dagar i veckan. Kommer nog inte att behövas alla dagar, men 3-5 dagar iallafall, då mitt schema varierar en hel del.

monstermash
0

#11 Jag tycker 100 kr/dag är helt okej pris. :) Det är just nätter och helger jag tycker man kan betala lite mer.

[Dobban]
0

Tack för svar, nu har jag lite mer koll! :-)

monstermash
0

#13 De flesta som behöver hundvakt har inte råd att ge så mycket mer per dag så det är normalpris skulle jag vilja säga. 

Får man fråga var du bor? :)

[Dobban]
0

#14 Precis, jag bor i Göteborg. :-)