Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2907 ggr
Mysisa
2

Min hund är en katt

Brukar skämta o säga att mina hundar tror att dom är katter. Dom sitter på fönsterbrädan, slår med tassarna när dom leker, "mjölktrampar" när man gosar (ni vet de där typiska trampandet med framtassarna som katter gör) Igår kom jag på tiken med att sitta o slicka sig på ena framtassen och sen gnugga den i ansiktet, precis som en katt som tvättar sig. Hon gjorde detta flera ggr. Aldrig sett en hund tvätta sig så :P Iaf så har jag kommit fram till att det måste vara katt inblandat i hunden, ska jag klaga hos uppfödaren som har sålt mig en katt i hundakläder eller ska jag kontakta en vetenskapsman som kan få forska lite på min hund? OBS detta är en högst oseriös tråd, jag vet att hunden är en hund och inte en katt bara för att hon beter sig som en katt ibland.

minavitas.wix.com/kennel

fredrikh
0

Haha försök mjaua till kat.. hunden och se om du får ett mjau tillbaka? ;)

Mysisa
0

Faktiskt, så gör ena hunden nåt läte som låter som jamande helt självmant ibland. Brukar påminna henne om att hon är en hund då och då slutar hon jama :P

minavitas.wix.com/kennel

Anterrabae
0

Jag har en katt som uppför sig som en hund ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mysisa
4

Då måste ju du ha samma blandning som mig :D ska vi para dom och saluföra som ett nytt djur?

minavitas.wix.com/kennel

VStromberg
1

Har undrat detsamma mååånga gånger. Särskilt när jag ber henne sitta ner och hon kollar på mig som att "Eh.. Är du dum i huvudet?" och sedan går åt andra hållet.. Typiskt kattbeteende.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Anterrabae
0

Här är katten med överallt, tigger på vid bordet, kommer på inkall och följer med på promenaderna :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mysisa
0

#5 Haha, ungefär samma som när dom får kottar i öronen vid inkallning helt plötsligt, en katt kommer in när katten vill komma in, eller när man skramlar med matskålen. Inte när en galen människa står o ropar ett namn :P

minavitas.wix.com/kennel

FjantYoda
3

Min slår med tassarna när han leker, tvättar sig ofta i ansiktet å skulle gladeligen sitta på fönsterbrädan om han fick för matte!

å så kommer han glatt springande när man säger "kiss-kiss-kiss" :P

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Mysisa
0

Hur kunde jag glömma, dom stryker sig mot mig som katter också

minavitas.wix.com/kennel

Egycsaj15
1

Haha som vår lilla 50-60 kilos älskling:) han tvättar sig i ansiktet likadant:) och kommer när man kallar på han som på en kattXD och min sambo sitter vid datan så finns de en datastol till bredvid så hoppade hunden upp på den och satt bredvid som en kattXd

Cahira
2

Chinese Cresteds brukar ofta tvätta ansiktet med tassarna, en sak jag tokälskar med rasen. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

FjantYoda
1

#11 tror det är därifrån min har fått det! Här om dagen så var han jättenoga med att verkligen slicka på tassen och tvätta flera gånger, söttönten min :D

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Becka889]
0

Hahaha vad sött :)

Här hemma har vi en katt som tänker mer likt en hund istället, sätter vi upp ett kompostgaller för avgränsning anser han sig själv som inburad. Går fram till gallret och sätter sig, medan den andra katten vigt hoppar över sitter han kvar trotts att han vill över (hoppa kan han så det är inte där skon klämmer;)) :P

Han kommer även på inkallning, följer mig när jag säger åt honom och sträcker fram tassen när han vill ha uppmärksamhet/bli klappad. Precis som en hund :P