Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1093 ggr
Lexie82
0

Bitig valp

Jag har en valp här hemma som är 9 veckor gammal, och han är väldigt "bitig". Inte för att han är arg, utan förmodligen så är det så han visar tillgivenhet. Han biter i händer och kläder och fötter, oavsett om han är lugn och myser eller om han är uppspelt och vill busa.

Har ni några tips på hur jag lär honom att inte bitas?

bellisan
1

Det kliar i valparnas tänder det är därför dom bits, oftast, ge han ett tuggben så håller han sig sysselsatt ett tag :) Hur man lär bort det vet jag inte säkert

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Ellensandahl
1

Köp tuggben, leksaker han kan ligga och tugga på! Så när han börjar bita på dina händer / fötter säger du nej högt och tydligt och så tar du fram leksaken. En bra sak att tänka på är att lära in nej och varsågod tidigt det har man grymt mycket hjälp av i sin träning. Hoppas det hjälpte nått!

Lexie82
0

Nej förstår han oftast, även om han inte alltid bryr sig =P Varsågod jobbar vi på och det börjar smått sjunka in. Leksaker och tuggben hjälper bara minimalt. Kan han välja mellan mig och leksaken verkar han föredra att tugga på mig..

-Aida-
0

Som #2 berätta om gör jag och de hjälper, ibland letar han upp lekaken själv efter jag sagt nej.

Wellcraft
1

Råa ben har alltid hjälpt för mig.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Vovisch nr2
0

Jag har hört att man kan lägga in tex ett gummiben i frysen under några timmar så att det blir kyligt, då är det skönt för hundens tandkött att "svalkas" o det lugnar ner klådan lite. Hoppas det kan vara till hjälp! =)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-