Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1406 ggr
MsSofieG
0

Lämplig ras?

Hej, jag och min sambo har under välldigt lång tid funderat på att skaffa hund igen, men vi har stött på ett litet problem. Jag vill ha en Irländsk varghund då jag har träffat riktigt trevliga individer och de låter som den perfekta rasen för just mig. Men min pojkvän är inne på ett annat spår, han vill ha en stor hund både till höjd och massa.

Så jag kommer nu till er hundexperter och undrar om ni vet om någon ras som är både stor och maffig men ändå inte har allt för mycket vakt i sig? Gärna en hund som inte har problem att följa med ut både i stallet och på picnick bland folk. 

Tack så mycket på förhand!

Karolina-H
1

Är lättare att rekomendera en ras till er om du förklarar lite vad du vill göra med hunden, om du ska tävla och träna med den eller ha den mest till sällskap.

Codeavalone.blogg.se

Proktologi
0

cane corso. älskar dom på alla sätt!
vaktiga på en stabil nivå tycker jag. känner uppfödare och min bästa polare har en. hade jag inte sålt min själv till kärleken för vinthundar så hade jag haft en själv!

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

MsSofieG
0

#1 Kommer mestadels vara sällskap både i hemmet och när jag rider/springer. Men finns det möjlighet till utställning skulle jag inte backa från något sånt :)

#2 Dom ska jag kolla upp mer, tack!

hund_katt
0

Grand Danois är ju stor som irländsk varghund, men lite mera 'hund' i sig. alltså lite maffigare, om det är nåt sånt din sambo vill ha? kolla upp den på ssk.org :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

MsSofieG
0

#4 Ja det är en ras jag har försökt styra hans tankar lite på också och han tycker att den är bättre än en "spinkig" varghund men verkar inte så sugen på tanken ändå. Skulle tro att han saknar sin gammla Boerboel och riesenschnauzer en del.

chade
0

varghundar är ju inte spinkiga, det ser ut som en stor hund bara. tycker att grandisarna och irländarna ser typ lika dana ut i kroppen :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Proktologi
2

Irländska varghundar är en vinthund. den SKA vara spinkig. annars är den ohälsosamt överviktig ;)

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

MsSofieG
0

#7 Ja jag tycker deras utseende är charmigt med "spinkigheten" och allt 😉

Cahira
1

Jag tänkte just säga boerboel och ser sen att han haft en sån förr. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[TeamGolden]
0

Tänker lite på Engelsk Mastiff, väldigt stor och "mycket" hund men snälla och stabila

MsSofieG
0

#9 Ja han skulle ju inte backa alls för att skaffa en sån igen. Det är väll mest jag som är lite nojjig för att det skulle gå fel, med en så otroligt stor och kraftfull hund som nästan bara består av muskler så har jag på mina 50kg inget att sätta emot 😂Så blir det Boerboel igen så är det lydnad, lydnad, lydnad som gäller!

Cahira
0

#11 Kan 14åriga tjejer kontrollera en häst så kan du kontrollera en boerboel ska du se. 🤗

(Är också runt 50 kg. 👍 )

MsSofieG
0

#12 Haha jo hästar har jag inga problem med. 600kg, hit me! Haha nej jag skulle tro att det sitter lite i att största hunden jag har haft är malanois och de är ju inga jätte hundar precis ;) Och att vara hundlös i 9 år får mig att känna mig lite på ruta ett igen. Men jag får nog lita lite mer på min sambo och låta honom välja sin ras helt själv utan min inblandning 🤪

Cahira
0

#13 Det är som att lära sig cykla, man blir lite rostig men det sitter alltid kvar. :) Plus, en valp är en valp så du får en mjukstart tillbaka i sadeln. ;)

MsSofieG
0

#14 Det har du helt rätt i! Tack känns inte lika nervöst nu, får ge sambon de goda nyheterna om fria tyglar i valpvalet 😃

Cahira
0

#15 Innan du ger fria tyglar, säg att du är villig att åka och hälsa på en kennel och möta rasen och bilda dig en egen uppfattning. :)

MsSofieG
1

#16 Oh ja! Jag vill skapa mig en riktig uppfattning oavsett vilken ras han väljer. Så det blir massa kennelbesök i vår/sommar 🙂

Cahira
0

Lycka till! 🌺

MsSofieG
0

Tack! 🤗

vallhund
0

Irländsk varghund är inte en särskild frisk ras, Boerboel är svårt att hitta HD/ED fria avelshundar.

Livslängden på BBs vet jag inget om men på den IV o GDn är den sorgligt låg.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

MsSofieG
0

#20 Jo jag vet ju att de irländska bara blir runt 6, men oavsett vilken ras det blir ska vi ju självklart vara noga med att föräldrarna är friska och hälsosamma individer så vår valp får de bästa möjligheterna till ett friskt liv.

Emouse
0

Det första jag tänkte på var boerboel 🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

MsSofieG
0

#22 Haha ja men se där! 😉