Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2759 ggr
Turast
1

SRUK

Var inne på hundutställning i fokus och såg en tråd om denna förening, SRUK. 
Jag gick in på deras hemsida och kollade på gruppindelningen och enligt dem är Collie en fågelhund, ursäkta? 
Såå vad fick er ras för knasig indelning? ;) Verkade vara rätt många skumma placeringar, collien fick inte ens vara med bland bruksraserna :(

http://www.sruk.hundpoolen.se/

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[annakarolinaa]
3

Åh, jag bara älskar att ovtjarka står som sällskapshund ❤️ *irioni*

Turast
0

#1 haha eller hur? Massor av hundar man verkligen inte tänker på som sällisar blev just det i den gruppindelningen!

Sugar Mist
0

Skämtklubb eller något. En hel del stavfel, fel gruppindelningar och mycket mycket mer.

-

Turast
0

tänkte också att det borde vara ett skämt.. kan man inte vad olika raser har för bakgrund/arbetsuppgift (ex jakt, vall) så borde man inte få ha utställningar

[annakarolinaa]
2

Dom utger sig för att kunna hjälpa till med rasval åt blivande hundägare. Vilket skämt. Hoppas ingen blivande hundägare vänder sig till dom..

Turast
1

åh gud.. 
-jo men jag söker en sällskapshund 
- åh då är ovtjarkan perfekt för dig!

LuLeLo
0

Nåväl, de fick i alla fall Cocker Spanieln rätt ;)

Tass Josephine

Turast
0

Yay en rätt iallafall ;)

LuLeLo
0

Btw, läste lite på deras utställningsbestämmelser, och då står det bl.a:

"Valpshow för hundar i åldern 3-6 månader. Anmälan görs på utställningsplatsen. Valpar som erhållit omdömet ”lovande” tävlar vidare i final om Bästa Valp i Valpshow. "

3 mån? Inte får väl hundar ställas då? Måste de inte vara 4 mån först, och därigenom fått sin vaccination?!

Tass Josephine

Turast
0

Men va? Det är ju skumt.. jq man borde ju absolut vänta till vaccinationen! Det är ju hur mycket hundar som helst på utställningar liksom :( Men hela den "klubben" är ju helskum

LuLeLo
0

Visst… Och folk betalar pengar för sånt :(

Tass Josephine

axa
1

Hittade inte Toy pudel bland grupperna.. Någon annan som gör?

Hiro
1

Haha haha haha. Skulle jag gå in på sidan så skulle det första jag reagerat på var designen på sidan. Vanligtvis så är inte seriösa sidor svarta. Det är de vanligtvis inte. Sedan så är loggan konstig. Sparar man en bild i fel format i paint så blir den sådär haha

vallhund
0

Verkar vara en avknoppning från SHK.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

nadilda
1

Alltså massor av sällskapshundraserna är ju helt bisarra! 😭😂 Ska man skratta eller gråta?

Em_
0

Haha, "dvärghundar". Saknar grupperna småhundar, mellanstora hundar, ganska stora hundar och jättestora hundar. Vallhundar verkar de ha glömt 🤔

Hell
1

Corgi ligger under spets? :s Och de har även "svensk vit lapphund" som en egen ras? Verkar ju helt yrt.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[dynamitella]
1

Jag har hållt på en del med webbdesign, och kan på 2 sekunder säga att detta är ett "klipp och klistra projekt" någon stackare gjort hemma. Fruktansvärt dåligt gjort. Sådär gör inga seriösa klubbar.

Bara att skita i sidan. Det är säkert troll hela högen.