OT SPINDLAR
Fy i hel*e*e vad jag e rädd för spindlar!!!!!!!!!!! Jag fattar inte varför. Flugor är jag inte rädd för!
Nog hälsosamt för mig att spreja radar på spindlarna här inne och sen vågar jag inte öppna o vädra!!!! spejade precis en liten sprej på en spindel o den e inte död ännu.. men jag känner då giftet… BLÄÄ!
Önskar jag inte var rädd!Tur hunden inte är i detta rummet!
Vad är ni rädda för?
Jag är också rädd för spindlar! Har alltid varit det men vet inte alls varför :O. Min största rädsla är nog att en spindel ska krypa in i munnen eller öronen när man ligger och sover!
Jag ogillar de flesta kryp. Men de som flyger är värst, usch. Och fästingar, uhu, tur det inte är många här uppe! Spindlar är jag inte rädd för faktiskt, eller ja de större tar jag helst inte bort själv om jag inte måste.
Det var bra när jag bodde hos mina föräldrar, för katterna fångade och käkade upp alla äckliga insekter! Eros bryr sig inte. Bara om de är på honom tar han dom.
Men Hera, var försiktig med insektsprayen! Det ska ju vädras ut en viss tid, efter man använt den, innan man vistas i rummet…
#1 På tal om sådant.. En kompis vaknade en gång med en fladdermus sittandes över ansiktet 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hera
Tänk på att när du sprutar ed radar så ska inte hunden vistas i samma rum på 3-4 timmar, och så ska du vädra samtidigt. =)
Småkryp? Vad är det?
När jag var ung (sådär 5-8 år sedan) och bodde hemma. Då visste jag hur man gjorde.
Sängen mitt på golvet, på tidningar. Insektsmedel runt. Tror det var kanel, hade hört att insekter (tvestjärtar) avskydde kanel.
Så tejpade jag igen fönster och ventiler så ingen kunde smita in.
Tror ni att mina ungar är rädda för småkryp??

jag har en mycket stor fibi mot spindlar jag oxå…eller alla instekter och kryp… dom är så äckliga… :S
#2 En fladdermus?! Snacka om att man hade blivit förvånad :D
Jag har en vansinnig ormfobi…blir till och med rädd för kopparödlor ;-)

Hmmm… jag är rädd för:
- spindlar
- levande fiskar
- speglar i mörka rum
- mörker
- mm, mm
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag har ingen fobi mot djur. Har t o m försökt rädda en fladdermus förra sommaren som hade ramlat ur boet någonstans. Försökte mata den osv men den dog iaf till sist. Vi försökte att släppa den i luften på kvällarna men den bara dök rätt ner.
Huggorm har jag tagit med en handske när den var på våran tomt. La den i en hink och gick ut till skogs med den.
Möss tar jag från kattern och släpper ut i skogen igen. Om dom ser friska ut.
Flickor, jag är faktiskt kapabel till att läsa på radar burken ;) Hunden sov med husse i sovrummet, så det var bara jag som var i gift rummet. Men jag vädrade inte eftersom då hade det säkert kommit en massa malar eftersom här var ljust ;)
Fast sen kom jag på att de säkert inte heller gillar giftet. Aja, får vädra nästa gång :)
jag är rädd för spindlar o andra kryp, sen e jag faktiskt ganska rädd för fåglar också.. typ måsar o kråkor..
Åhhhhh huaaaa jag är livrädd för spindlar och getingar 
Jag går inte i höggräs för jag är paniskt rädd för fästingar 
Det här har jag ärvt av min mamma som gjorde av med litervis med radar varje sommar och metervis med myggnät 
Det är tur att man inte ska ligga i ditt stall Gejsa, för då hade jag nog fått hjärtstillestånd 
#12 Getingar finns på min lista också! Och min styvmamma är hemskt rädd för dem, pappa har skitkul åt oss när vi helt plötsligt kan hoppa upp och springa in snabbt som attan när vi sett en!

Tycker bara att sniglar, maskar och stor mängd grodor är äckligt! Kan inte gå ute om det regnat utan att ta blicken från vägen hela tiden. Mår illa om jag trappar på en mask eller ännu värre snigel.

Ha, ha Lotta då skulle du hört vad min inackordering sa i kväll. I går när hon började mocka i boxen så låg det en orm där. Hon skrek och höll på så våra hundar började att skälla på henne. Hon hade dödsskrik sa hon. Men hon fick ut ormen efter mycket om och men. Den gömde sig ju i halmen. hihi Vill du inte sova i mitt stall? 

HAAATAR spindlar. Otäcka små as med massor av ben *ryser*
Skriker högt så snart jag ser en. Lipar om de är på mig.
(fast jag har blivit bättre)
Vågar heller inte ha fönster öppna för rädslan att de ska krypa in.
Hämtar posten med grilltång…
Skalbaggar är otäcka också. Har invason av dem varje sommar i vårt hus när det blir riktigt varmt ute.
En gång åkte jag in till stan och sov hos en kompis för att jag inte vågade sova hemma.
Alla små djur som gaddar ihop sig bara för att jaga mig är jag skraj för.
Dock inte myggor och flugor.
Tänk när jag bråkade med min man en gång och i vres gick hemmifrån.
Det var mörkt ute och regnade. Gick på en svagt upplyst cykelbana och märkte efter en stund att det hoppade grodor överallt. Stora och små.
Har nog aldrig studdsat så mycket i hela mitt liv.
Hoppade och skrek om vartannat då de små slemmona försökte hoppa på mig.
(Gissa vem som tog sig hem fort igen)
Dumma mamma som gett mig rädd-för-otäcka-djur- genen :(
Förgrömmade unge! Skylla på mina gener. Hm….grodor tycker jag i alla fall inte är livsfarliga.
Men det finns det någon annan som gör. Har Alfons lite gener av dig tro?
Gejsa min vän jag tror faktiskt jag tackar nej….nu är jag inte rädd för ormar, men fy vad det lär krylla av håriga tjockbenta spindlar där 
*ASG* Nicki är rädd för grodor..Nicki är rädd för grodor *retas*

Skulle du oxå varit. De var ruskiga juh!
Och jag var oxå skraj att trampa på dem. Blä för padda under skon *ryser*
*splasch*
*skvätt*

Asch, grodor är väl inte äckliga. Dom är söta tycker jag.
Fråga Nicki o Alfons!

Joo, de är ruskigt otäcka när de andaller i flock.
Lotta! Jag tältar inte. Men om du ställer upp husvagnen så kommer jag
"Nicki" i tält????
Kommer aldrig att ske.
Spindlar, tvestjärtar, myror, malar, getingar, skalbaggar, myggor, gråsuggor, larver, å allt annat blä!
Jag tror att jag struntar i tältet oxå!

*ryser vid bara tanken*