Vart hittar man viltspårsprov?
Funderar på att göra ett anlagsprov med min hund i sommar och undrar vart man hittar tävlingar/prov? Tack snälla för ev. hjälp!
-
Arangerar inte skk och jaktras klubbar det?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#1 Frågade om vart man hittar ev. prov, inte vilka som arrangerar dom.
-
#2 Precis, det borde ju stå vart de ska ha sina prov då dom kanske inte alltid kan vara på exakt samma ställe. Kolla på din lokala jaktklubb så ska det finnas där.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#3 Då jag är vallhundsnörd så vettesjutton om det finns någon jaktklubb här :p Tror inte ens jag kommer vara hemma så mycket i sommar och sen flyttar jag till Värmland och då blev allt helt plötsligt mer komplicerat :P
-
Googla på viltspårsdomare i din närhet och kontakta denna. Viltspårsprov är oftast sk rörliga prov, där du och domaren kommer överens när och vart provet ska hållas.
Taxklubben, SSRK, Dreverklubben, Grythundklubben mfl. Kolla in lokalklubbarna.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
SBK Tävlings SSRK-avdelning
Det finns fasta prov och rörliga prov och de arrangeras i hela Sverige. Fasta prov annonseras av olika ras- eller specialklubbar. Rörliga prov kommer du själv överens med domaren om var och när det ska hållas. Oftast har väl domaren tillstånd att vara på några olika ställen och det är där som provet kommer vara. Domaren får du t.ex. tag i genom ras- eller specialklubbarna som #6 skrev.