Hemförsäkring?
Är det någon som har koll på vilka försäkringar som är bra att ha när man har valp? Nu pratar jag inte om försäkringar gällande valpens hälsa, utan snarare för sånt valpen kan ställa till med?
Jag försökte ringa mitt försäkringsbolag och fråga, men blev inte mycket klokare av det..
Jag är fodervärd åt en valp, och ägaren av hunden betalar min självrisk om hunden ställer till med något som täcks av min försäkring.
Jag tänker mest på om hunden kissar i en väns soffa, eller biter sönder min soffa, eller inredningen på min mammas bil till exempel..
Om din hund skadar någon annan hund, människa eller sak är du ersättningsskyldig, ersättning utgår då från ansvarsdelen i din hemförsäkring . En del bolag anser dock att om man har kennelnamn är man näringsidkare och då ersätter de inte på hemförsäkring utan då måste du ha enföretagsförsäkring. Glöm inte att ta reda på vad din hemförsäkring täcker. Så se till att du har denna del i din hemförsäkring. :)
Hälsningar
Fredrika
men ansvarsförsäkringen gäller inte på din soffa men om den gör det på någons annans tex:)
Hälsningar
Fredrika
Vi har bara vanlig hemförsäkring samt då försäkring på valpen, inget annat 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.