Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 444 ggr
[Mikaelann]
0

Vilken hund passar mig?

Tjena! jag vet att det redan finns en hel del såna här liknande inlägg men försöker ändå!

Jag försöker hitta en hundras som verkligen skulle passa mig, vad kan jag erbjuda? minst 1 timmes promenad varje dag + rastningar, inte lika mycket hjärngympa men det är klart det blir lite av det med jag är intresserad av att lära den tricks och att kunna gå lös om möjligt. Pälsvården vill jag inte ska vara krävande utan relativt lätt :) jag bor i en liten/mellanstor lägenhet och har tillgång till mycket natur jag vill ha en hund som gillar och har lätt för att lära. Kommer ni på någon? måste ju inte vara exakt som det jag skrev såklart detta var mer drömhunden!

[hejhejhej!]
0

Schnazer? Så söta;) labrador?

[Teddies matte]
0

#1 Schnauzer har inte lätt pälsvård.

Någon av de tyska spetsarna kanske kunde vara intressant? Eller Sheltien? Om du kan tänka dig klippa finns ju Pudlarna också som du kan hålla nedklippt för att minska på pälsvården. Kolla in grupp 9, finns många där som kan passa.

Finns väldigt många som passar in, några fler önskemål?

LuLeLo
0

Säger som föregående, #2, Pudel. Rolig, smart och samarbetsvillig hund som passar ypperligt för sällskap och småtricks.

Annars kolla in rasgrupp 9, flera som kan passa där.

Även kanske någon terrier? 

Lite mer tveksam till labrador dock. Ser de som mer krävande.

Rasgrupp 9 och eventuellt någon ras i grupp 3 tror jag skulle kunna passa!

Tass Josephine

[Mikaelann]
0

Tack för tipsen :)

[Mikaelann]
0

#2  Det kanske förenklar arbetet med att få dem att gå lösa om dem inte har lika stor jaktinstinkt så det kanske är något jag är intresserad av också, alltså låg jaktinstinkt. Storleksmässigt spelar ingen roll överhuvudtaget så kommer inte på så mycket mer vad jag söker :)