Fotografering!
Hej!
Mitt namn är Emelie och jag är 15 år gammal, och bor i nordvästra Skåne. Under ett ganska bra tag nu, har jag haft stort intresse för fotografering, eller mer specifikt, djurfotografering. Då jag vill utvecklas, söker jag "objekt" att fotografera!
Så nu undrar jag, om det finns någon/några hundägare här i Skåne som önskar få sina hundar fotograferade när vädret blir trevligare, eller om ni känner till någon sort av agility/rally/lydnads tävling.
Självklart kostar det inget, eftersom det är för mig egen skull jag gör detta. Och ifall du har någon hemsida/uppfödning har du fri tillgång att använda bilderna där ifall det skulle hända att du gillar dom.
Jag redigerar även bilderna i Photoshop. Nedan kommer du se förslag på hur jag fotograferar. Självklart är det inget proffsjobb, eftersom jag har det mer som en hobby - men vill utvecklas.
Tack i förväg 😃
Vilka fina bilder! :) jag bor längre upp i landet men hade vart intresserad annars! :)
"På natten är alla katter svarta"
#5 tack så mycket :D Det var ju typiskt!
Vad roligt att se fler djurfotografer här, alltid kul att se på andras bilder och bli inspirerad. Ett tips till dig om du vill ha en karriär inom fotografyrket är att inte photoshopa bilderna. Du ska lära dig att fotografera så att det inte behövs redigeras; du och bilderna blir mer attraktiva då :)
Är själv fotograf dock fortfarande som hobbyverksamhet. Bilden nedan är tagen med en Canon EOS-kamera och en softbox som ljuskälla.
Jag lovar dig att du blir mer stolt över dina bilder om de inte redigeras:) Lycka till med fotograferandet och hoppas du kommer någonstans :D
ett tips till ;)
Har du ett facebook-konto så kan du skapa en sida/grupp: "Emelie Svenssons fotografier" eller någonting ;) Allt handlar om att synas och bredda sig :)
http://thinisens.blogg.se
Glömde tillägga att jag också bor i Skåne, ca. milen utanför Höör :)
#9 & #10 Tack så jätte mycket för tipsen, och riktigt häftig bild! :D
Åh jaså! 🙂
Riktigt snygga bilder! Om du kommer till Ullared eller Göteborg så säg till 😉
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Jag tror säkerligen att jag kommer kunna ta mig upp till Göteborg i sommar! :)
Skicka Pm till mig om du kommer till gbg 🙂
Har tre pojkar som jag gärna vill att du fotar!
#15 jag PM:AR dig när jag slutat skolan!
Vilka fina bilder du tar, ville bara säga det 🙂 Bor tyvärr för långt bort, annars hade du gärna fått fota mina vovvar.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Om du kommer till gbg så är jag också intresserad! :O
Sara vi skulle la kunna vara med på något sånt ihop med våra tokar?
#17 tack så jätte mycket! #18 ja, jag ska absolut kolla om jag kan sticka upp till Göteborg mot sommaren! :D
#20 åååååh vilken snygging! Det tar ca. En och en halv timme dit, men om det finns buss dit kanske det går att ordna?
#18 Elina absolut! Måste bara passa med skolan🙂
#11 Ingen fara :) hihi tack :D Min lilla blå :)
Annars kan vi ju mötas någonstans där naturen är fin runt om :)
#24 det skulle man kunna göra! :) #25 såååå söt! Som sagt, isåfall blir det mot sommarlovet. :D
#26 hej om du ska till gbg o fota någon gång så skulle jag jättegärna vilja vara med o ta lite kort :D! jag bor i småland men tar mig till gbg med jämna mellanrum ^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#27 härligt! Går ju alltid att ordna någon dag så vi alla kan samlas O ta en hel dag till fotografering, då det verkar vara många i Göteborg HAHA
#28 ja det hade varit super :D men för min del så passar ju endast hel g:)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Glömde bilden :)
Medarbetare på Chihuahua

Jag bor i Skåne och får hem en valp nästa vecka. En amstaff. Hade varit kul med foton på honom :) Pm:a om det låter intressant att fota! :)
Vad duktig du är!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#30 #32 #33 Jag PM:ar er!
#34 tack så jätte mycket :)
Ps. Du är sjukt duktig! :D
#36 nääämen vilken duktig vovve! ;D #38 attans :(. Tack :D
Bor i deje, värmland och stockholm till och från, synd hade varit super kul annars att få mina fotade. Men super snygga bilder :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos