Hur mycket foder får era hundar?
Hur mycket väger de och hur mycket får de om dagen?
Blev nyfiken då jag skapade inlägget "Hur länge räcker maten?".
"Min" vovve som jag har hälften av tiden, är en setterblandning, vet inte riktigt vikt, skulle tippa på ca 35 kg (hon har hälften gordon setter, men även labrador, berner sennen, schäfer, samojed och howavart, men hon får 2 dl tre gånger om dagen. Delade upp det i tre för att det ska vara jämnare.
Min labbetik på 2 år får 2-3 dl TOTW 2 grr/dag :)
Glömde säga att hon väger ca 33 kg!
Korven (RIP) var Dobermannhane 30 kg, fick en stor skål mat efter kvällspromenaden (runt 21.00). Det var 3-5dl torrfoderkulor (Eukanuba Boxer, sedan sista månaderna Carrier) som jag blötlagt, med lite lax, olja och rått kött. Mängd klart ca 1-1,2 Liter.
Detta i 10 år 6 månader. Han blev 11 år 7månader gammal.
Ca 5 - 700 gr BARF/dygn.
Vad gäller torrfoder så kan man inte jämföra vikt/mängd. Ta t ex en hund som behöver 12 dl Doggy men bara 3 dl K9 Naturals eller Ziwi Peak. Foder är olika näringstäta.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Min sheltie väger 11.6kg har jag för mig, och får 230~250 gram av nordics spannmålsfria färskmat om dagen, men vi vill ta slut på torrfodret så det brukar bli en skopa torrfoder på morgonen och ca 115 gram färskfoder på kvällen 😃
Ibland byter vi ut en måltid mot ett köttigt ben, som t.ex. oxsvans, vilket gör att fodret räcker längre också 🙂
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Min schäfer väger 30 kg, hon äter 500 g färskfoder/dag.
Min blandrashane (papillon och schipperke) som väger ca. 5 kg äter 3 dl Standardt/dag.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Min Chihuahua på 2,5kg får en ½ burgare vom og hundemat, dvs 50g uppdelat på två per dag :)
Min nätt byggda JRT på 4,5 kg får 1 dl torrfoder 2 ggr/dag. Ibland äter hon upp allt, ofta inte, kan bero på att hon får en del träningsgodis också.
Min Korthåriga Collie på 28 kg får 500g VoH /dag :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
7dl torrfoder vräker vår unga stövare på 1år dvs ca.350g. Ibland får han burkmat 400g istf 100g torrfoder eller så får han kött och matrester av obestämd mängd. Han har god apptit och vikten har ännu inte rört sig uppåt eller neråt sen jakt säsongen slutade tanken är att han får öka ca. 4 kg till nästa säsong för att gå ner det hela under vintern på nytt :P Nuvarande vikt är 26,5kg.
Min hund väger 8-9 kg och äter ca 175-180 g barf/dag.
500g/dagen dvs 15kg/månaden, typ.
-
5,5 kg, får ca 100-200 gram BARF/dag.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Färskfoder. 5 kilos hunden får ca 125 gram per dag och 7,6 kilos hunden får ca 175 gram per dag (dom käkar Bravo).
Utöver det lite träningsgodis och vissa mål utbytta mot köttben några dagar i veckan.
Acana grasslands nästan 1½dl på morgonen och VoH ca 125g på kvällen. Cockertik på 1½ år som väger runt 11.5kg.:)
Min Storpudel på 19kg får 250g VoH om dagen + mediciner på såsom Laxolja, MSM osv. Också träningsgodis över dagen och ben ibland :)
Min Collie väger ungefär 22-23kg & får 4 Bravo biffar om dagen, vilket motsvarar 8dl :)
Sajtvärd på Collie
Mina två hundar väger 30 resp. 18 kilo och äter precis lika mycket varje dag. De äter 200-300 gram färskfoder och ett kött-benstycke per hund och dag.
Chinese Crested Hairless tik.
Nu när vintern är över får hon lite mindre mat (hon får alltid lite mer på vintrarna för att lägga på sig lite och frysa mindre). Men runt 120-125 gram/dag och väger ca 5,2 kg.
75% powder puff och hon har fri tillgång på magnussons torrfoder plus fyra kycklinghjärtan och en kycklingvinge varannan dag.
Shetland sheepdog, 9 kg får ca 300-350 gram VoH/Bravo blandat om dagen.
Min hund väger 20kg och får 600gram färskfoder om dagen (alternativt barf vissa måltider) fördelat på morgon och kväll.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Liten finsk lapphundshane, väger 17 kg, får 350 gram färskfoder en gång om dagen. Får utöver det en och annan morot samt råa tuggisar ett par dagar i veckan.
Får med andra ord lite mer mat än han "ska" ha men varken ökar eller minskar i vikt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Stor eng cocker spaniel hane på 4år och 18,7kg (ca 1,5kg övervikt) får 1,5dl 2ggr/dag, ska byta till hans gamla foder och får då 2dl 2gg/dag.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Roxy, 3,5 kg (sist jag vägde henne), 6 månader papillon/powder puff, får ca 100 gram Bravo och ibland mushbullar till.
Lillan, 50 kg, 6 år, får torrfoder, vet inte hur mycket det är i måtten vi fick till :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Båda hundarna får ca 5 dl torrfoder/dag, de väger båda 15-16kg
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Sheltie 1: 8 kg får 120 gram voh lax per dag
Sheltie 2: 5 kg får 80 gram voh lax per dag
:)
Tervueren 26 kg får ca 6 dl/dag
Australian shepherd 27.5 kg får ca 3-4 dl/dag
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jaha? Säger ju ingenting om du inte skriver vilket foder du ger.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Två Leonberger tikar på 37 respektive 50 kilo, unghunden på 37 får ca 15dl om dagen och den äldre på 50 kilo får något mindre. Båda äter Acana Large breed, samt tillskott på B-vitamin och medicin för den äldre.
Korthårig Collie, 21 kg får 500g/dag Cavalier, 10 kg får 200g/dag Aussie (som jag är vakt åt ett par mån), 27 kg får 800g/dag Alla går på VoH lax och får även utöver det råa ben ett par gånger i veckan.
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
Tervueren 24,1 kg får 500g voh lax per dag.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Zuki, en aussietik på 15kg lite drygt och är 20 månader. Får FourFriends POWER (högenergifoder!) och får ca 2dlx2 när vi inte är så aktiva, men har fått ca 2,5-3dlx2 när vi är som mest aktiva Samt alltid något ben/naturtugg på dagen. Samt godis när vi tränar. Även råa köttben lite då och då :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min amstaff tik på snart 3 år och väger ca 23 kg äter ca 6dl /dag(Vet inte hur mycket det är i en kopp men 2st koppar äter hon per dag) Eukanuba torrfoder (?)
Men ska försöka övergå till färskfoder och då kommer hon att äta ca 400-500G/dag
#23 250kg låter lite väl mycket på en dag för en liten strävhårig Tax! 😎
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#31 Standardt Mild.
Sabina
www.anibaz.blogg.se