Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1039 ggr
VildaVittra
9

Har du en curlinghundvakt?

Idag var jag tvungen att åka iväg och då huskytiken inte gillar att matte försvinner ur synfältet om det inte är hon som rymmer på egen tass, så ordnade jag hundvakt åt henne. 

Hundvakten ifråga är en äldre herre som har en gammal och ganska överviktig schäfer i sin ägo.

Han har varit hundvakt tidigare, men idag berättade han att han blivit lite orolig för min hund, då hon inte stulit schäferns mat på direkten som hon normalt gör när hon varit hos honom, så han hade satt sig och handmatat henne med det hon normalt stal. 😃

Jag har inget emot att någon matar den hunden (jag brukar tipsa om att passa på att ha kylskåpstömning om man har henne på besök, då hon inte ens får diarré av möglig tomatpuré, menar dock inte på att man ska ge något otjänligt, den tomatpuréen stal hon på eget initiativ), hon är ett "skelett" precis som sin mamma. Men jag tycker det var lite kul att hon tränat en människa till att hon måste få sitt stulna tillskott. 

Har din hund också lurat i någon stackare att denne kommer svälta ihjäl om den inte får mat?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hanna
1

😂

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Fialialej
1

Haha! När mina svärföräldrar är hundvakt är de alltid livrädda för att hon ska gå hungrig. Misstänker att det slinker ner en och annan munsbit där… Har försökt förklara att hon är "alltid hungrig", mend et går inte riktigt in.

"På natten är alla katter svarta"

wingren
2

Haha vissa människor är så söta när det kommer till djur ^^, Min mammas hund stjäl inte men alltid när han åker till sitt "dagis" i form av min farmor och farfar så har de alltid åkt till delikatessbutiken dagen innan så att han ska få fint kött och god skinka när han kommer ;) haha. Och hemma får han typ scans köttbullar som godis men inte på dagis inte, där är det bara det bästa som gäller ;)

[dynamitella]
3

Jadå. Min barndomshund vägrade ta torrfoder av mormor om hon inte gav henne dem en och en från handen, och hon tog bara burkmat värmd i micron - PÅ SKED. Detta efter att hon blivit skedmatad efter en operation då hon inte kunde äta själv.

Lilla tösen alltså >.< Mormor var helt slut när vi hämtade henne.

VildaVittra
2

#2 Mina hundar vill ha deras mobilnummer. 😉

#3 Det där låter som min mamma. hon är narcissist, så världen sämsta mamma, men jag kan alltid lita på henne till 100% när det gäller djuren.

Jag lämnade min brittiska korthår till henne när jag jobbade utomlands i några månader, det visade sig att hon gödde den "magra katten" med gräddleverpastej när jag var borta.

#4 Mina hundar vill bli adopterade av din mormor. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[fabienne]
0

Jag är jäkligt fjantig, tror att hundkraken kommer dö omedelbart. Ett tag var han så kinkig med maten att jag matade honom den råa maten med sked, dolde tillskott i diverse röror och torrfoderkulorna fick han en och en. Då gick det oftast ner tillslut.

Tack och lov kom han på igen att mat är gott så nu slukar han allt utan att fundera. Nu kan han käka en skål med torrfoder och sedan gå tillbaka tre gånger och titta så att det verkligen är slut. Jösses, jag är ingen människa som ska ha en kräsen hund. Jag är verkligen inte van att hundar ratar mat, så när det händer så ser jag katastrofer framför mig.

Cilent
0

Vi har bara en hundvakt och det är min pappa,hundarnas bästa vän.
Det första dom gör när dom kommer innanför ytterdörren är att springa till kylskåpet och sätta sig,för där finns alltid fin skinka han bunkrat upp med. Där får även hundarna sitta i fönstren,tigga vid bordet,använda prydnadskuddar till dragkamp 😭 Ungefär allt som matte inte tillåter!
Att han dessutom bor nära skog som är mycket roligare än parken jag bor vid gör att hundarna inte ser någon anledning att följa med hem.

Värst var när yngsta var valp och fortfarande enda hunden,han sov inte om man inte stängde sovrumsdörren för allt annat var mycket roligare.
Pappa såg smått sliten ut när vi skulle hämta och jag frågade om han sovit dåligt och det hade han för Gizmo levde rövare hela natten.
Jag frågade om han hade stängt dörren och det hade han först,tills hunden såg så ledsen ut för dörren var stängd 😭

Haztparken
1

Haha! :D Våra hundar vet exakt vart dom ska springa när dom kommer till min farmor och farfar - till kylskåpet. Där sätter dom sig ned medans min farmor skyndar sig att ta fram påläggs skinkan ur kylskåpet och börjar mata dom. Om dom inte har skinka hemma när vi kommer så blir hon jätte tjurig och tycker jätte synd om hundar haha! Vi kallar henne Skinkautomaten! Haha :)

nadilda
1

Haha hon är så himla curlad av mormor, morfar och farmor. I julas så blev det förskräckta över att de bara fick julklappslista från mig och min syster men inte från hunden😛Och varje gång de kommer ha de med sig massa gottis som de proppar i henne. Dessutom så finns hon på bilder på flera ställen i deras hus i snygga ramar.

ElinaS
10

Påminner lite om farmor när hon tog hand om vår förra dvärgpincher. "Jag är lite trött för att han väckte mig kl 2 inatt och skällde. Så jag gjorde ungspannkaka åt honom".

[Sniff]
0

Jag vaktade en liten tik då och då för några år sedan. En gång var vi och hälsade på min mormor och morfar, och hon följde med. Mormor och morfar började fråga om inte lilla vovven ville ha lite mat, och efter lite tjatande gick jag med på att låta dem ge henne lite falukorv… Det var bara det att de började hacka upp en fjärdedels falukorv och mata henne med! Mycket nöjd voffsa😎

En annan gång gav mormor Athos massa bröd, efter det hade han diarré i ett par dagar… Inte lika kul! 🤮

Kan berätta att jag inte låter mormor och morfar vara ensam med hundar nu för tiden😛