Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1396 ggr
Tarotsanna
0

Stamtavla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi köpte Chip så sa uppfödaren att han skulle skicka in papper och sen skulle stamtavlan komma med post direkt hem till oss. Men fortfarande har inget kommit och vi köpte honom i mars. Är det så här det funkar eller var det något han sa för att det inte finns någon stamtavla?

Sanna

xNathaliex
0

a absolut..

Kristina-
0

Stamtavla ska man få med hem när man hämtar sin valp , Om den har någon villsäga. Verkar som ni blivit lurade, men ring uppfödaren och kolla .

AnneN
0

Säger som #2 stamtavlan ska följa med då man hämtar valpen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tarotsanna
0

Skrikandes men, men… det var ju inte för stamtavlan som vi valde hunden. Ska ta kontakt med uppfödaren och fråga hur det går med stamtavlan…

Tack för era svar!

nobsan
0

Du ska ta kontakt med skk om du inte får stamtavla. Man vet aldrig vad som blir i framtiden. Du kanske vill tävla, ställa ut eller ta valpar. Lycka till.

[helenal]
0

betalar man oftast inte mr i pris om hunden har stamtavla?

Tarotsanna
0

Tänkte säga att det inte spelar mig någon roll om han har stamtavla eller inte men så kom jag på att en tjej frågat om hon får låna Chip till sin tik sen men det går ju inte då….

Men vad säger man då när man ringer SSK?

Sanna *som var på brukshundsklubben med Chip igår*

Mischa
0

Går det inte att snacka med uppfödaren?

Låter mycket lurt tycker jag, visseligen fick jag vänta på att min uppfödare skulle fixa tavlorna, men jag fick tjata på henne och så ska det inte vara.

Om du ringer SKK, säg då som det är att du inte fått med dig stamtavlan hem, du kan ju behöva både kennelnamn och uppgifter på hunden/föräldrardjuren.

Går det att kolla upp honom på hunddata? eftersom han då bör vara reggad.

≧◔◡◔≦

Tarotsanna
0

#8 Jag ska kontakta uppfödaren och se vad han säger. Någon kennel har dem nog inte då detta var deras första kull.

Vad är hunddata?

Zebben
0

Du kan gå in på:   http://kennet.skk.se/hunddata/

Stamtavlan ska självklart vara färdig att följa med valpen vid leverans. Annars har de agerat oseriöst. Då kan Du inte vara 100% säker på att Du verkligen har en renrasig hund. Vilket det inte heller klassas som så länge Du inte har stamtavla.

Men som sagt, stamtavlan är viktig om du ska tävla, avla m.m inte om Du vill ha en sällskapshund alt. tävla lydnad

Hoppas det löser sig