Fyrkantiga huggtänder?
Finns det raser som har fyrkantiga tänder + huggtänderna/hörntänderna?
Det ser ut som någon har kapat av dom helt enkelt
Nej ingen hund föds så, därimot händer det att i andra länder sågar man tänderna elr ''klipper'' dem, vet inte hur jag ska förklara har en bild på det
#1 vad är meningen med det ? 😐
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
känner en som har en hund som har såna tänder och den hunden är helt svensk och är uppvuxen i ett bra hem.. kan det ha blivit så när han har bitit på saker? för ägaren vet inte varför det har blivit så?
Hundar som t ex bär omkring på mycket sten, får med tiden oerhört nerslitna tänder - så ja, tuggande på stenhårda föremål sliter tänder.
Senast jag såg en sådan var en schäfer som burit sten hela sitt liv. Hon såg helt bedrövlig ut i munnen. Dom hade grusgångar i trädgården med rätt stora stenar och hunden bar omkring på stenar vare dag - helst om det kom någon och hon blev glad.
#4 Samma sak med Aros mamma (Schäfer) hon har också bärt runt på stora stenar ofta, hennes mun såg precis likadan ut som på bilden TS visade, bedrövligt😐
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Hundar som tuggar och gnagar mycket på märgben får också väldigt nedslitna tänder. Men det gäller de flesta hårda föremål hundar tuggar mycket på, det sliter ner tänderna så de ser tillslut ut som om någon klippt eller filat ner dom..
Mvh Linn
Aa okej då finns det nog en förklaring till det. Men ska man ta bort märgen och annat som hunden tuggar på som är hårt? Hunden är väldigt ung
Märgben är väldigt hårt och kan om det vill sig illa spräcka tänder på en hund. Bättre att ge t ex revben från nöt eller nackkotor från diverse djur.
Håller med #8, ätbara ben är bättre för hunden. Jag brukar ge min cocker spareribs, dom är lagom stora för henne :)
#7 Om hunden är väldigt ung och redan har dåliga tänder skulle jag verkligen inte ge märgben.
Mvh Linn
Okej då ska jag säga det till ägaren .. Så trist att många har svårt att ta åt sig, hoppas hon förstår att jag bara menar väl..
#10 Ja det är verkligen tråkigt, många klarar nog inte av att lyssna fören det faktiskt händer något tyvärr..
Mvh Linn