har ingen bild på när dom var och sprang i lera och sedan sprang rakt in i huset. hade lera överallt… hopplöst,.

Kul med våghalsar till hundar mina är en fegisar dom skulle aldrig hoppa i ,konstigt egentligen inga av mina hundar jag har haft har gillat att bada förutom new foundlanden men hon simmade aldrig bara la sig i vattnet :-)Häftiga bilder du fick den har kraft nu i vårsmältningen .
mvh/bjorsa

tyvärr har jag ingen bild på när hugin hoppar från trampoliner/klippor. det är en riktig våghals den… =)

:-)skulle vilja se mina hoppa från klippor/trampoliner fast dom kan vara modiga ibland på annat vis får jag väl ändå säga till deras försvar fast de e sällan sker :-))
mvh/bjorsa
Hihi, Frodo gillar inte att bara direkt. Men nån gång har han stått på bryggan och spanat ner lite väl långt ner i djupet, och *plask* så for han i med huvet före :)

Jag hade en tik här hemma förrut. Tyvärr finns hon inte hos mig längre. Henne fick jag avlina 2004, vid en ålder av 12 år. Men hon var direkt galen när det gällde vatten. Det kan visserligen vara roligt att se hur hunden simmar i älven under halva promenaden istället för att springa med matte på land.
Men det kan även bli farligt. När jag köpte henne som två åring så var det ingen som varnade mig för att hon var helt galen i vatten. Detta innebär att när jag skulle cykla med henne över gångbroar över vårat vattenfall höll vi på att stryka med. Den galna hunden kastade sig handlöst över räcket och skulle dyka. Ner i vatten fallet. Snacka om noll koll.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Idag badade Ante också. Eller bada är väl att ta i, han vadade ut i vattnet för att hämta en pinne. Han fick i alla fall vatten upp till magen plus att han lyckades doppa hakan =) Han var så söt!

Min Semla älskar också att bada. Det går inte att hindra henne från vatten.