Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4281 ggr
nadilda
0

Belöningsleksak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är på jakt efter en riktigt rolig belöningsleksak till Dollys födelsedag. Har ingen leksak som bara används till träning utan vill ha en leksak till det som verkligen får henne att tända till. Ska vara en kampleksak då hon älskar att kampa men inte bryr sig om t.ex. bollar för fem före. Så tänkte leta lite tips här. Vad använder ni för leksak till belöning, var han ni köpt den och vad tycker ni och era hundar om den? 🙂

Är en liten lagottotik det handlar om 🙂

Em_
0

Till den bolltokiga hunden har jag boll och kong på snöre att kampa med. Till den andra har jag ett repstump med knutar och någon stoppad tyggrej med denna form l>--<l Repet håller dock mycket bättre.

Anna4077
0

Provat såna leksaker med äkta skinn/päls tex fårskinn osv? Tror det finns på något ställa online som heter typ agility butiken eller något sånt.

Anna och taxen Max

nadilda
0

#2 Är inne på något sådant, hon älskar lurviga saker så det hade nog passat henne bra🙂

Tror hon hade gillat denna väldigt mycket: http://www.agilitybutiken.se/produkter/varumarken/tug-e-nuff/farskinn-med-dubbla-elastiska-handtag.html

Ison
0

Kampskinn!! Är ett skinn på snöre, och blöter man upp det lite så kan inte hunden bita sig fast så bra och både kamp och jakt instinkter kommer fram:)! Funkar super på min hund, har en bullblandning:) Finns både lite mindre och större beställde mitt på http://www.jamihundsport.se/

TjockaBerta
0

Jag använder också en bit skinn eller läder. Super! Min snurrboll släpper den inte med blicken. Jättebra belöning när han får fånga den i luften. Jag har köpt i zooaffären men det är lätt att fixa själv.

>>>Malum domesticum<<<

JamieBlue
0
Anna4077
1
russin
1

Av dom två som länkats precis över mig, så skulle jag välja den med fårskinn. Jag har haft en nästintill exakt lika som den med kaninskinn på och den dog rätt snabbt och det med kamp med liten hund🤔 Kaninskinn är ganska ömtåligt tycker jag.

nadilda
0

Massa bra tips! 👍

lillvilda
0

Har du provat Bumi zogoflex

dom tycker jag är roliga.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

sarae
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bungeekampisar :D 

Jag sydde nyss en egen i kaninskinn och med bungeehandtag som är omåttligt populär.

Annars brukar jag köpa hos www.dogmania.se eller http://doggie-zen.shop.textalk.se/leksaker/

nadilda
0

#11 Bungeekampisar är jag väldigt inne på, tror att hon hade älskat de! Men sedan så måste man ju bestämma om man vill ha fårpäls eller kaninpäls, ett handtag eller två handtag. Alltså jag gillar fårpäls eftersom Dolly är ett får (eller nästan åtminstone) och Dolly älskar att tugga på fårskinn, men Dolly älskar kaniner.

Sedan så använder jag i princip alltid två händer när vi kampar, en om varje sidan om där hon griper, så därför passar det kanske bättre med en med två handtag. Men man kanske får större valmöjligheter om man har en som ser ut som den i #11. 🤔

Haha, väldigt klurigt detta!

Powereeh
0

Mina hundar har aldrig varit kräsna när det gäller leksaker. Deras favoriter är väl dragkamps leksaker. Och bollarna… Det finns ju också olika varianter som är typ likadana på nästa alla djur affärer/hemsidor. :-)