Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1813 ggr
Ellenfyrkant
1

Ägarregister

Vart ska man registrera sig och hunden? Kräver DjurID och Jordbruksverket två skilda registreringar? Vilket upplever ni används flitigast? :) Av ren nyfikenhet

Mvh Ellenfyrkant

Michaela-N
1

Du måste enligt lag ägarregistrera hunden hos Jordbruksverkets register.

DjurID/SKKs ägarregsitreringstjänst är helt frivillig men har du en hund med SKK-stamtavla är ju en ägarregistrering i DjurID helt klart att rekommendera, den ingår i avgiften uppfödaren betalat för stamtavlan.

Används flitigast av vem? Jag har för mig att polis, myndigheter och veterinärer använder sig av Jordbruksverket.

Jag har min blandras ägarregistrerad hos både SKK och Jordbruksverket. Ifall att han skulle komma bort är det liksom säkraste kortet

Fridaaaa
1

Japp två olika registreringar.
Jag tror jbv registrering används flitigast eftersom det är lag på att ha det där, men är vad jag tror

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

drika
1

Båda. Djur id för att se vem som äger hunden och stamtavla finns ju där osv och jordbruksverket måste man väl?:)

Hälsningar

Fredrika

lillvilda
1

blandraserna är registrerade i jordbruksverket. Pudeln i jordbruksverket och djur ID.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

russin
1

Jag har alltid mina ägarregisterade både hos SKK och hos Jordbruksverket. SKK är frivilligt, medan Jordbruksverket är ett krav.