Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1405 ggr
Allumania
0

High-energy torrfoder erfarenheter?

Hittade ett torrfoder på Animail under varumärket High-energy. Har någon provst/har erfarenhet av fodret? Söker som bäst ett energitätt, billigt, kötthaltigt och frsmförallt gott foder åt min vovve :) Har ni förslag på andra billiga o bra märken så låt tippsen rasla in :) P.s Färsk foder vore kul men vi har en allt för liten frys… Bor i finland och sortimentet skilljer sig aningen….

[Teddies matte]
0

Vom og Hundemat finns i Finland också, finns ju mindre storlekar också, MUSH finns ju i många olika varianter och mindre förpackningar också.

Annars brukar Brit Care finnas på många ställen, ett helt okej foder som inte är väldigt dyrt.

Mischa
0

High-energy är carriers högenergisorter, skulle säga att deras foder många gånger speglar priset bättre än andra samt att det är svensktillverkat.

≧◔◡◔≦

[Teddies matte]
0

#2 Man får nog lov att leta i någon specialdjuraffär eller privat återförsäljare för att hitta det, inte av de vanliga märkena här i Finland.

lizton
0

Fler förslag:

Mästers Hund Extra + 30 % protein och 23 % fett. Det finns hos animail, 15 kg för  519 kr men är troligen billigare i någon jaktaffär.  Vet ej om det finns i Finland.

Inte lika energirikt, men Magnussons Meat & Biscuit Work finns med protein 28 % och fett 18 % hos animail.se 14 kg för 519 kr och billigare i livsmedelsaffärer som tex Ica Maxi.  Det finns i Finland, men jag vet inte  i vilka affärer.  

High Energy innehåller ris tyvärr. 

http://www.dogfoodadvisor.com/red-flag-ingredients/arsenic-rice-dog-food/

Allumania
0

#1 VoH har jag sökt men icke hitta i de lokala djurafärena. Däremot äter han nog Mush när vi har plats i frysen :P Brit Care har jag tittat på och det finns till hands :) Men köttmängden i High-energy verkade lovande :P

Allumania
0

#4 Mästers lär nog finnas i finland eftersom Stövar föreningen jag är medlem i har reklam på sin sida. Vet dock ej var jag kan få tag på det varken lokalt eller per post :( Magnussons har jag också tittat på men dessvärre inte hittat någon återförsäljare/leverantör tsv… Skulle ju ev. passa som vilosäsong foder? Hög på energi men ändå inte sådär jätte mycket? :)

[Teddies matte]
0

#5 VoH finns inte i djuraffärer utan hos privata återförsäljare, gå in på VOH:s finska hemsida och kolla in återförsäljare i din närhet.

Allumania
0

#7 Närmadte blir 1timmes resa från mig :( Har inget ärende till den staden…

lizton
0

#4 Du kan mejla tillverkaren Magnussons och fråga var i Finland det finns. http://www.hundmat.com/