Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2858 ggr
Fridaaaa
0

Julius K9 sele

Söker efter det men hittar inte till vettigt pris. Jo på ett ställe men fanns bara i svart. Många är svindyra.

Någon som vet? 
Kollat bland annat ebay och tradera redan.

Vill inte ha svart, orange, rosa eller liknande färger.
Ska vara en Baby2.

Fungerar lika bra med begagnat om det är i bra skick.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TeamGolden]
0

Den är "svindyr" inte så mycket att göra åt om du inte vill köpa begagnad.

Fridaaaa
0

#1 Läs #0 igen. Står där "Fungerar lika bra med begagnat om det är i bra skick"

-Aida-
0

Tyvärr så är det ett dyrt sele, jag har själv haft ögonen på de men ångrade mig på grund av priset, hittade det inte under 400 kr, sen vill jag inte handla på sidor som ebay och liknande, är rädd att bli lurad på pengar.

Fridaaaa
0

#3 Jag har hittat för under 400 kr men som sagt, fanns bara i svart i den storleken jag behöver.

Ebay litar jag inte på storlekarna, fått hem som varit helt fel än vad som stod, så litar inte på det.

Anledningen till att jag inte vill ha svindyr är att hon bara är 6½ månad, vet inte hur hennes kropp utvecklas samt att jag vet inte hur den sitter på henne heller, alltså om hon gillar den, så vill inte lägga ut massa pengar då, det har jag inte råd med.

Portie
0

http://www.zooplus.se/shop/hund/hundkoppel_hundhalsband/julius_k9?gclid=CODe_JCVtb0CFWSQcgodXEgACA

Denna sidan kollade jag på när jag funderade på att köpa en sådan sele (blev dock inte en sån i slutändan ändå). Finns i svart och röd.

Fridaaaa
0

#5 Ja zooplus har jag beställt från många gånger innan, fast danska sidan. Men jag är främst ute efter någon grön färg 🙂 Men hittar jag inte det till vettigt pris, så har jag funderat på att beställa därifrån näst jag ska beställa till de andra djuren. 🙂

Dexterr
0

Vänta tills hon är färdigväxt då? Och ha någon annan billig sele sålänge.

Fridaaaa
0

#7 Behöver dock ny sele nu 😛 Då hennes är på gränsen till förliten, har på det yttersta nu runt bröstet.
Och som jag skrev i #4, vill jag inte lägga 600-700kr på en sele som kanske inte passar henne, alltså att hon inte gillar den typen eller att det inte fungerar med just den modellen helt enkelt.
Djuraffären hade inte i hennes storlek så att jag kunde testa, och de  kostade runt 600 kr där för mindre modell.

Rebornlady
0

Jag köpte min rosa på petsupply för 99 kronor.

Fridaaaa
0

#9 Kollat där, men den för 99 kr finns inte i hennes storlek tyvärr och den andra som finns för 229 kr är slut i lagret. Han skulle beställa hem men vet inte när det kommer in.

[TeamGolden]
2

Ja jag läste ditt inlägg men selen är dyr vart du än letar, precis som jag skrev. 
På blocket finns det ibland begagnade k9:selar jag hittade min genom en bekant som köpte begagnad k9sele och det fanns även fler på samma ställe.

Jag skulle säga att om hon fortfarande växer så vänta med k9 sele, på tok för dyr för att byta ut när hunden växer ur den, medans finns det billiga från dogman från 49kr (hade min hund under hela sin valp/unghunds tid) sen när han var färdigväxt har jag köpt lite dyrare saker, b.la k9 sele. Sen gillar jag den gamla designen på k9 selen bättre (den jag har) den nya är inte alls lika snygg och bra tycker jag, senaste selen går designen före användning. 
Så sök på google efter begagnade k9sele, hört mycket bra och är själv supernöjd med min äldre modell.

Fridaaaa
0

#11 Jo men jag menade på att jag har skrivit att jag kan tänka mig begagnad. Tyckte att som du skrev det var det som om jag inte ville ha det.
Nej den är inte dyr vart man än letar, har hittat billigt, nya, alltså under 400 kr, men inte funnits i den storlek jag behöver ha. Och kan ta några veckor innan den kommer in på ena stället, beroende på leverantör, vilket jag inte kan vänta med ny sele till henne.
De riktigt billiga selarna, som till exempel dogman, är inget vidare, och brukar inte sitta så bra. Hade en dogmansele precis när hon kom, kasserade den ganska fort av den modellen (vet inte om de har fler?). Så är en virrevarra av olika selar. Hon behöver helst ha en mjuk sele, har softsele nu.

Redan googlat på begagnade k9-selar, och kollat på blocket och som sagt på tradera med, men inte funnit i hennes storlek eller så har det kommit upp på sidor som säljer just k9-sele.

Så, vill bara ha länkar/tips vart man kan köpa k9 sele till vettiga priser helt enkelt (inte svart).

Fridaaaa
0

Kanske finns likvärdig sele som någon vet? Eller någon annan bra sele? Helst med band eller liknande framtill (vet att k9 sele inte har det) och måste vara mjuk 🙂

LillPom
0

Ezydog selerna annars kanske kan var något?

Fridaaaa
0

#14 Sån här?🙂 För jag får upp flera olika slags modeller som heter så 🙂
Undra hur pass justerbara dem är, för halsmåtten är som minst 28 cm och det är för stort för henne 😕 Vet inte hur pass det påverkar om det är några cm för stort?

Fridaaaa
0

#16 Länk till sån? För fick inte upp någon när jag googlade nu tyvärr.

LillPom
0

Så länk i förra inlägget la precis till den :)

Fridaaaa
0

#18 Tack 🙂 Den har dock ingen rem/platta framtill tyvärr, är främst det jag söker. Finns den på fler ställen? för att det stod inga mått där tyvärr. (samt andra färgmöjligheter, vill inte ha rosa hihi). Men det såg bra ut annars, så hittar jag storlekar så är den ett alternativ 🙂
För får inte upp något när jag googlar 😕 Bara från den sidan och utländska sidor sen.

LillPom
0

Nej men då finns ju deras andra också :) den som du länka.

http://www.ardengrange.se/ezydog-sele/212-0

http://www.ezydog.co.uk/chest-plate-harness/ Där kan man ju ta deras egna mått. så jag tror dem är de mest troliga :)

Fridaaaa
0

#20 Din första länk står inga mått tyvärr.  Bara ang i kilo, och det säger inte så mycket tyvärr. Och går bara att välja 2-3 kg och sedan ett hopp till 5 kg. Hon väger över 3 kg men under 5 kg :/
Och din andra länk: Förlitar mig inte på utländska sidor när det kommer till mått tyvärr. Varit med om innan att det inte har stämt när jag fått hem det, när jag köpt på ebay (just engelska ebay bland annat) så vet inte om jag vågar chansa på det. 😕 Har du beställt därifrån?
Men tack för länkarna! Uppskattas. Jag får söka vidare och se om jag finner fler sidor med selen.

LillPom
0

Fast den utlänska är ju Ezydogs officiela? :P

Denna måtten är ifrån vipdog svensk men de har inte alla färgerna innan och stänger imorgon. Så använd dessa mått och beställ från någon sida som har den bara :) 

XS   3 - 5kg             28 - 46cm        30 - 48cm

S     5 - 10kg           35 - 56cm        38 - 61cm

M    10 - 19kg          40 - 68cm       46 - 74cm

L     19 - 35kg          46 - 79cm       46 - 84cm

XL   35kg+              53 - 91cm        56 - 97cm

Nej men jag har beställt typ allt mitt från utlandet =) Jag tänkte köpa samma sele innan jag testa och såg att den är för bred för just Inez… och hurtta är för bred också :P

Fridaaaa
0

#22 Jo det såg jag, men orkar inte med krångel om måtten inte skulle stämma överrens 😛 

Hmm frågan är hur pass det påverkar om det är förstort i halsen, för hon är runt 25 cm i halsen nämligen.  Vad tror du? För den ser vettig ut 🙂

Fridaaaa
0

Fanns bara i rosa kvar Ledsen Blää vad dumt. 😕

LillPom
0

Jag tror inte 3 cm kommer göra något större problem :) De är bara att testa :)

Fridaaaa
0

#25 Fanns bara rosa kvar tyvärr, så då går den bort, synd

LillPom
0

De är svåra att få tag i tyvärr :( Jag har köpte min ezydog flytväst från amazon.uk då den inte fanns här alls :S

Sen så vet jag bara att Djurmagazinet i Borlänge har dem i butik.

Fridaaaa
0

#27 Fanns bara 2-3 kg och sedan ett hopp till 5 kg tyvärr. 2-3 kg blir för litet och 5 kg blir förstort. De har inte 3-5 kg. För där fanns andra färger ja.

Fridaaaa
0

Putt 🙂

LillPom
0

Om du fortfarande är sugen på en Julius k9 sele som inte kostar för mycket :) Så rekommenderar jag iaf.

http://www.julius-k9.co.uk/ Beställde där nyss nu åt Inez hennes baby 2 :) 265 kr med frakt inräknad.

Fridaaaa
0

#30 Ska kolla in 🙂

Fridaaaa
0

Hittat för 189 kr, helt ny, på rea 😃