Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 714 ggr
mrsgoofy
0

blandras

Hej vi köpte en blandras på Blocket för ca 2 månader sen

I annonsen så stod det BC o flat men han är för stor verkar mer vara BC o berner sennen

vi har försökt få tag i henne som vi köpte av men hon svarar inte och den som stod som uppfödare har bytt nr så vi kan inte veta och i vetrinärs pappren står det bara blandras.

Om man vill försäkra honom hur gör man då för dom vill väl veta raserna?

Är det nån mer som har råkat ut för samma sak?

Hur gjorde ni?

Hör gärna av er

Mvh

Malin

AnneN
0

Jag har en blandras som jag har försäkrad och då frågade dom inte vilka raser det var

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Minns inte om dom frågade vad det var i vår hund. Men frågar dom är det ju bara att säga det uppfödaren sa.

kerstinjoh
0

När vi försäkrade Alfons fick vi förutom blandras, uppge vilka raser.

Men i vissa fall kan det vara omöjligt, t.ex. blandningar generationer tillbaka, tjuvparningar. Då duger det gott att uppge "blandras".

Nicka
0

Vi har Agria..men? Har för Mig, att Vi fick säga vilken blandning av hund !! Tänker Om den blir sjuk ? Det går åt mer, till en större…Men, De kanske inte tänker så ?

Hur som helst..För att vara på den säkra sidan, så se till att det skrivs så mycket Du vet Om hunden.För när det gäller att få hjälp av försäkringsbolagen..så är det inte det lättaste !!

Liss
0

jag behövde bara säga blandras och hur han ser ut.. /färger osv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mattelaban
0

Agria försäkrar ALLA hundar. Cool Min blandras är stor, men han har varit frisk ända till nu när åldern tar ut sin rätt och han börjar få ont i lederna. Jag tror inte den blir mer sjuk för att den är större, håll den smal och med god kondition bara, och framför allt GLAD! Glada hundar håller längre! Lycka till och krama vovven!

Pomperipossa
0

Jag behövde bara uppge blandras men inte vad hon är en blandning av. Ang att större hundar är sjukare.. Min svågers hund som är 1/10 så stor som min i vikt räknat har kostat honom 25.000:- mer hos vetten än vad min gjort på 13 år…:)

LittleL
0

Om du ringer till Agria istället för att fixa försäkringen på nätet så brukar det inte varanågra problem. Säg bara vad du tror att det är för raser i honom. Dom vill veta lite grann eftersom en del raser har medfödda/vanliga defekter/sjukdomar. /Sylvia