Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3721 ggr
Majskiii
1

Mush barf

Är barf bra foder för hund? Ger ni detta varje dag? Hur mycket får er hund? Är det dyrt? Svårt att få tag i?

Sugar Mist
0

Mush BARF/Mush Vaisto är troligtvis bland de bästa fodren på marknaden. Dyrt är det beroende på vad man anser som dyrt. Ska man använda barfkorvarna krävs det lite kunskap dock. Vaisto däremot äre bara att ge hunden antal bollar som den ska ha.

-

Hildgrim
0

Barf är inget fodermärke utan står för biologisk anpassad rå föda. Det kan innefattar allt från köttfärs i mataffären till hela foderdjur. Men ja, det är jätte bra mat för en hund och jag ger det varje dag. Det kan vara hur billigt eller hur dyrt som helst beroende på vilka råvaror man får tag på.

Jag antar att det är fabrikatet MUSH du vill veta om? I så fall är det ett toppenfoder. Det är också barf fast i mald form. Dom har lika olika produkter beroende på vad du är intresserad av. Det finns både helfoder (Mush vaisto) där dom kombinerat ihop kött, ben och innanmäte (plus lite grönsaker) från olika djur och format det som köttbullar. Men dom har också en massa andra produkter (både format som köttbullar och som större korvar) som inte är helfoder, en korv kan t ex bestå av enbart malda kycklingvingar. Dessa produkterna måste kombineras med varandra för att det ska bli en komplett diet. Dom har antagligen något veckoschema på hemsidan man kan följa.

Foderboxen
0

Svårt att få tag på, var bor du?

Vizzla
0

Jag är supernöjd sen jag bytte till MUSH barf. Våra hundar älskar maten och de är riktigt fina i päls och i hull. Vi ger två gånger om dagen. Jag har små hundar så det går inte åt så mycket. 

Vi köper våra på Djurmagazinet. Om det inte finns hos er så be dom ta hem!

En påse kostar 49 kr. Det räcker ca ½ vecka för oss. Men då har jag taxar. Har man större hundar så ger man ju mer. Dock finns d även i "korvar" som jag tror blir billigare i längden.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Fridaaaa
0

Ja det är bra. 94-95 % kött, resten grönsaker och sånt.
Finns på rulle samt köttbullar. 800 gram "köttbullar" kostar ca 49 kr på de flesta ställerna, 500 gram på rulle kostar runt 20-25 kr/rulle tror jag.
Vi ger den lilla bullar, båda hundarna vägrar dem på rulle. Sedan får hon färskfoder med, för variation. 
Återförsäljare står på mush´s hemsida.

#2 Står mush i rubriken, så antar att det är det som personen menar 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wraith]
0

Suveränt foder!

Ger det ofta till min hund, men om man har stor hund så är det dyrt, min hund på 43 kilo skulle kosta runt 1700:- i månaden (snabbt räknat), då han äter två korvar per dag. Bullarna hade blivit ännu dyrare så det avstår jag (även om det är bekvämt) och jag varierar även med Vom og Hundemat som är ett bra färskfoder (ej barf dock), men lite billigare.

Planen är dock att köpa en stor frys så kan jag köpa mycket Mush och lagra lite.

Så länge du varierar med korvarna så är det inte svårt, finns veckomenyer man kan följa så hunden får i sig allt den behöver. Men det räcker som sagt att variera mellan 500 grams korvarna som kostar mellan (19-40 kronor/st).