Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 442 ggr
Dexterr
0

Bara ge VoH?

Har sett att många som ger VoH även ger musch för de inte bara vill ge VoH. Varför?
Är det dåligt att bara ge VoH?

Sugar Mist
0

Då VoH innehåller till större delen kyckling kan vissa välja att ge rött kött vid sidan om.

-

Dexterr
0

#1 Okej. Så den med lax innehåller mer kyckling?

russin
0

Många ger enbart VoH och det fungerar utmärkt. 

Själv gick jag ifrån VoH efter några års användning av andra orsaker, men det berodde mest på den höga fetthalten.

Jag gav dock aldrig någon variant med lax i, då det är odlad lax i VoH.

Mapel
0

Jag kunde inte ge enbart VoH till min då den inte innehåller några kolhydrater alls vilket min hund inte klarade särskilt bra. Detta verkar vara fallet för en del som använder VoH och många lägger då till andra saker så som olja, kolhydrater eller växlar mellan foder. Jag själv anser att om ett foder inte fungerar som helfoder till min hund så väljer jag ett annat. Min hund bajsade pulver på VoH men går superfint på Mush eftersom det innehåller lite kolhydrater :)

Belimas
0

Vi ger enbart VoH Hundemat m. ris till våra då det är mer anpassat till hundar med lägre aktiveringsbehov, inga problem alls.

Innan körde vi med VoH Kyckling p.g.a. dåvarande hundens allergi och då var det smidigast att ge alla 3 samma foder men då de kunde bli lite hårda i magen av den så blandade vi i fiberhusk som löste problemet. Till nuvarande sorten behövs det inte dock, de är inte ett dugg hårda i magen av det utan mer normala och de gillar den mer än den förra sorten så bara positiva effekter än så länge 🙂