Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1512 ggr
Fenix_Chicci
0

Standardt Start Mix

Någon som har erfarenhet av detta tillskott till valp? Hur ska det doseras? Efter valpens vikt eller efter förväntad vuxenvikt?

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[fabienne]
0

Jag har gett efter valpens vikt, jag har inte ens tänkt på att det skulle kunna vara efter förväntad vuxenvikt. Jag tycker det låter mest logiskt att dosera efter nuvarande vikt, men fråga Standardt så får du ett säkert svar. :)

Fenix_Chicci
0

Okej, ger du hel eller halv dos?

Ja, får väl göra det. Eller helt enkelt anta att det är efter valpens vikt, med tanke på att det inte står nått på förpackningen om något annat.

russin
0

Jag ger det. Jag ger Bravo färskfoder och till det får dom en halv dos Start Mix. Jag går efter dosering (alltså efter vikt).

Om du ska ge halv eller hel dos, beror ju på vad du ger för mat - ger du vitaminiserat foder men som har lågt innehåll av vitaminer/mineraler så ger du halv dos.

[fabienne]
0

Jag har gett hel dos. :)

russin
0

Hur mycket man ska ge (alltså halv eller hel dos) beror ju helt och håller på vad man ger för mat och vilket behov som finns. ger du ett foder med höga halter av vitaminer och mineralet, så blir det för mycket. ger du ett foder som ligger lågt i vitaminer och mineraler, så är halv dos lagom. Blandar du egen mat, så kör du hel dos 🙂

Fenix_Chicci
0

Jag blandar egen mat. Ger inga tillskott till den vuxna hunden så därför kändes det inte självklart för mig att ge full dos. Men tål att tänkas på hur jag ska göra, men då vet jag iallafall lite om era tankar kring det :)