Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 438 ggr
SaraB
0

Tips, tack!

Ni som har hund och går i skolan, hur löser ni det?
Har ni föräldrar som är hemma eller hur gör ni på dagarna?

Tacksam för alla tips! ;D

AmandaF
0

Jag brukar gå hem på rasterna och ta ut min hund om inte någon annan är hemma.Min mamma har möjlighet att ta med vår hund till mammas jobb då och då.

SaraB
0

Ok! :)
Putt!

SaraC
0

Jag läser på distans (Högskolan), men du kanske menade om man går i grundskolan/gymnasiet?

Men iaf så löste jag det så, genom att ta distansutbildningen istället för campus. De få gånger jag måste göra praktik på min fadderskola (ska bli lärare), så lämnar jag Eros hos min mormor. Perfekt!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraB
0

Hehe, helst grundskola/gymnasie, men tack för tipset iaf, för jag kommer ju gå på högskola jag med ngn gång i livet :)

SaraC
0

Okej =)

Sen måste jag tillägga att om man i den åldern vill ha hund, så ska man tänka över det ordentligt innan man bestämmer sig. Om inte ens föräldrar har möjlighet att ta hand om hunden. För livet kan förändras ordentligt när man blir äldre och man vill göra så mycket. Så vet man inte att föräldrarna kan tänka sig att ha hund, så bör man kanske vänta tills man vet vad man vill göra med sitt liv =)

SaraB
0

#5, jag vet. Troligen blir det inte ngn hund inom några år, men mina föräldrar vill också ha en ;) De har haft hundar innan, eller a, växt upp med hund. :D

SaraC
0

Ja, om föräldrarna har intresse och möjlighet så går det ju =) Annars får man drömma så länge.. Men det är bra på sitt sätt, då vet man vad man gör! =)

SaraB
0

#7, jaa, intresse har vi i hela familjen, men vi har inte tid just nu, i allafall inte på dagarna. Därför vill jag ha tips hur folk i min lder (ska börja 9an) löser detta! :)

SaraC
0

#8 Jag tror de flesta i din ålder inte löser detta själva, utan med hjälp av föräldrar. Du kan leta efter en dagmatte/husse eller dagis, eller så kanske du eller någon annan i familjen kan gå hem på lunchen. Alternativt att man har med sig hunden till jobbet eller att en släkting/vän tar hand om den. Det är nog de vanligaste lösningarna.

KajsaM
0

Vi har ju skaffat valp i Våras och jag gick i skolan. Dock under denna tid var pappa myk hemma pga ont i ryggen. Men nu innan sommarlovet så for pappa hem på lunchen och gav han mat och gick en promis. Sedan sover han tills jag kommer hem :) Nu har han även en hundgård där han är på dagarna :)

SaraB
0

#10, okej! Kan en hund vara själv i en hundgård under dagen utan sällskap?
Typ att man går en promis på morronen och en när man kommer hem (typ vid kl 15-16)? Eller blir hunden ensam?
:)

SaraB
0

Putt!

KajsaM
0

#11 Detta är ju då under skoltid. Då vid 07.30 går han ut efter en långis med mamma, sedan kommer pappa hem och ger mat + en promis och sedan kmr jag hem vid 14.00 och tar in han :) Det funkar perfekt :)

SaraB
0

Okej, tack Kajsa:D

Olysios
0

har med hunden till skolan :D har lite tur vid den fronten :D

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

SaraB
0

Puttar:)

SaraB
0

Puttar igen! :)

Em--ma
0

Vi har lärt min hund att stanna hemma hela dagen ca 7h …

på morgonen går vi ut och sedan deräkt efter skolan..

Det kan vara svårt från början… :p

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

SaraB
0

#18, okej, kan man verkligen ha dt? Blir den inte ensam?

SaraB
0

#18, okej, kan man verkligen ha dt? Blir den inte ensam?

Zebben
0

#20 Nej, det är inte lämpligt alls att ha sin hund ensam under hela dagen.

SaraB
0

#21, nej, jag tänkte väl det.. Det verkar väldigt elakt mot hunden.. :/

fnyk
0

är det inte lag på att hunden inte får vara ensam hemma mer än 4 timmar?!

Em--ma
0

Jag tror inte det bara hunden är van så är det lugnt… och om det är brådis att den MÅSTE kissa så gör den det inomhus.. Men min hund har aldrig gjort det hon håller sig jätte länge… Har brutit armen så min syster tar mitt pass istället och får vänta i ca 7h..

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Liss
0

Okej, jag är chokad över vad du säger ärligt talat!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fnyk
0

7 timmar tycker jag låter som en väldigt lång tid oavsett om hunden är van vid det eller inte..Fundersam då är det bättre om det finns hunddagis att lämna hunden till eller ngt annat liknande alternativ!

Pomperipossa
0

Även fast jag har en hund som är van att vara ensam så skulle jag aldrig lämna henne ensam i 7 timmar….

lena1
0

24, jag blir rålös när jag läser vad du skriver, det är snudd på djurplågeri att låta hunden vara ensam i 7tim, och att du skriver att om den blir nödig så får den i så fall kissa inne, tänk dig själv att vara nödig och inte ha en chans att gå på toa?,en hund vill lika lite som du göra sina behov i sitt revir….även om din hund nu inte gör inne så kan du ju försöka föreställa dig hur det känns att vara nödig och inte få komma ut ordentligt,och en hund mår inte bra av för mycket ensamhet det är ett flockdjur.

xNathaliex
0

jag släpper ut mina hundar å valpar  när jag kommer hem om dom ha r bajat eller pissat tar mamma upp de heheh msn ?

fnyk
0

Fundersam

Noa-Nisse
0

jag börjar skolan kvart över åtta,, så då cyklar jag hemmifrån ca åtta,, och innan jag cyklar går jag en runda med honom så han får kissa/bajsa och lufta sig helt enkelt. vid tolv kommer antingen mamma eller pappa hem och är hemma på lunchen för att gå ut med honom. sen kommer jag hem vid tre tiden, och då går jag ut med honom.. min bror gå också ut med honom.. han jobbar så ibland är han ledig när mamma jobbar och ibland är mamma ledig och då jobbar min bror..

det längsta han brukar vara ensam är på nyårsafton. (om vi inte firar nyårsafton hemma såklart) då blir det ca 6 eller 7 timmar.. men det är ju bara en gång om året liksom! ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Lotta
0

#29 Vem är du?