Hund spöad av katt
I förrgår fick den här ''tuffingen'' spö av en gammal katt.
Min mammas hund, Luna. Rasen är Dogo Argentino.
Så fort hon ser en katt så börjar hon skaka och skälla. Vill dra dit genast.
När min mamma var ute och skulle in i trapphuset satt katten där och hon försökte genast kontrollera Luna som är ett ''litet'' muskelberg, så halkade hon och slog i huvudet i trappen och Luna flög på katten. Blev alldeles kall när jag hörde det här då jag vet vilken katt det är, haft många mys stunder med den.
Mamma såg bara katten flög på lunas ansikte när hon attackerade och hon fick ganska snabbt kontroll över henne. Men då har hon massa rivsår i ansiktet, tappade en klo och gjorde illa örat. Jag vet inte hur det gick med katten då mamma drog därifrån så fort som möjligt. Det är grannens katt , tycker ni att hon borde gått dit och frågat hur det var med den?
Ville bara berätta det här då det egentligen inte är roligt alls men ändå liiite lustigt att den här stora buffeln fick spö av en liten katt.
Får jämt höra att hon är ett monster fast hon egentligen är en gosig liten soffgris som gillar att bli kliad på kinderna eller magen. Världens goaste!
/ Michelle
Ni ska absolut kolla hur det är med katten.
Sedan måste du träna din hund i kattmöten.

Ja, hon borde höra med grannen hur katten mår.
Det är inte min hund, det är min mammas. Jag har ingen hund själv utan två katter.
Hon har aldrig attackerat en katt förut men nu satt katten i ett trångt trapphus och då blev hon väl överaskad.
/ Michelle

#3 Spelar ingen roll att din mamma blev överraskad, har ens djur gett sig efter en annan kollar man upp den. Det gjorde jag när min ena katt satte sig i ryggen på min sambos mammas hund.
Pratade med mamma alldeles nyss på telefonen och tydligen är det en somalie familj under henne som äger katten och dom kunde knappt prata svenska som låter katten vara i trapphuset nästan jämt. Jag trodde hon hade pratat med dom när hon visste det här men tydligen hade hon pratat med grannen i dörren bredvid om det. Tycker också hon borde gå dit iallafall och jag sa det till henne.
/ Michelle
Instämmer. Hör hur det är med kissen o håll hundens riv/bitsår rena.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Den här gången spelade det faktiskt roll att hon blev överaskad då hon ramlade och slog i huvudet.
Luna har väldigt stark jakt instinkt som jag tycker mamma borde träna bort men hon säger att det inte går? jag vet inte hur det är med det.
/ Michelle

Har man en stark hund med mycket jaktinstinkt då får man vara på ständig vakt för att skydda omgivningen.
Jaktlust är något som är ganska fundamentalt hos hundar överlag, när det dessutom handlar om en ras som är designad för jakt så är det inte så enkelt som att "träna bort det".
Googla på "skvallerträning", även om hunden har stor jaktlust så kan hon ju träna på att få det mer under kontroll, katter stöter man ju ofta på.
≧◔◡◔≦
3 okey, läste för snabbt.
Din mamma måste träna hunden vid kattmöten. Uppenbarligen blir hunden upphetsad vid möten.
Okej, jag ska tipsa henne om det. :)
/ Michelle
Svårt att träna bort jaktinstinkt på en hund som avlats fram för jakt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.