Hård i magen av ben, eller?
Jag måste ställa den här frågan. Många skriver att deras hundar blir hårda i magen av ben och även av färskfoder.
Min bekant vägrar att ge sin hund ben för han får sån diarré av dem. Han sk*t ner hela sängen för dem en gång när han hade fått ben så hon ger aldrig mera ben åt honom.
Det han äter är samma mat som de äter.
Vad jag tycker är konstigt är att de flesta hundar blir hårda i magen av ben, jag brukar säga att mina bajsar stenkulor när de ätit ben. Är det så att några hundar faktiskt inte tål ben och reagerar med dålig mage?
Och det andra jag undrar över, är det vanligt att hunden sk*ter ner hela dubbelsängen där husse, matte och hunden själv sover, mitt i natten? Mina hundar brukar gå undan om de är dåliga i magen.
>>>Malum domesticum<<<
Är du säker på att det är råa ben din bekantas hund har fått? Jag vet många hundar som blir extremt dåliga i magen av de rökta ben man kan köpa i djurbutiker.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Det har du rätt i.
Jag vet faktiskt inte. Men jag ska fråga. Nu får vi alla deras råa ben och det är guld. 🙂
Men bajsar en hund ner en säng där hela "flocken" sover?
>>>Malum domesticum<<<
#2 Om hunden bajsar på sig kan det definitivt råka hända i sängen, precis som när ett barn är väldigt, väldigt dåligt i magen. Ingenting som händer med flit, utan för att diarrén kommer plötsligt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

OK. visst kan det vara så.
Det är bra att få hjälp att tänka utanför sina egna banor.
>>>Malum domesticum<<<
Är det märgben så är det inte så konstigt då många hundar får sprutdiarré på grund av den feta märgen.
-

Ja det lät som om det var något sånt.
>>>Malum domesticum<<<
#5 Just det, märgben tänkte jag inte ens på! Det kan ju också ge dålig mage om man inte gröper ur det mesta av märgen, speciellt till en hund som inte är van.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg