Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5210 ggr
Noa-Nisse
0

det bästa

skriv minst en sak om vad DU tycker är bäst med den ras du har på din hund! och varför du valde den rasen. om du har blandras så skriv gärna varför du valde just den blandningen och vad som är bra med denn blandningen

skicka gärna in en bild!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Timmie är en pudel.. jag tycker om pudel för de är så fruktansvärt lättlärda och bra att ha med och göra.. vi i familjen valde dennaras för att mamma är allergisk och för att vi ville ha en liten hund!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Vargnatt-]
0

Jag ska få hem en Berner sennen snart och det bästa med den rasen (enligt mig då) är att de är så snälla och lättlärda :). Och så ser de ut som små björnar! :)

Xiox
0

Har en labbe hane på 10 år, och jag tycker om abberna för att dom är så lugna och snälla familjhundarna.. :)

SaraC
0

Jag älskar spetsar överlag, de är självständiga och envisa. Min ras är lättlärd men med egen vilja, arbetsvillig, flexibel, gosig, lättskött päls och fäller inte särskilt mkt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

Jag valde schäfer/ New foundland eftersom jag ville ha en arbetande hund samt människoälskande.

Dock har människorälskandet gått en aning till överdrift ;)

Persifone
0

Jag har Keeshon och det bästa med den rasen är att de är reserverade och bryr sig inte om människor utanför familjen, vilket gör det mycket lättare att ha de lösa ^^

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Liss
0

Jag valde amstaff just för att jag träffat så många trevliga och härliga amstaffs. Och även för deras ståtlighet och charm. Dogo argentino fick jag på köpet och inte vart jag mindre glad för de.

De bästa med amstaff/dogo är hur kärleksfulla dom är och charmiga. Enivsa som få och otroligt roliga att umgås med. Dem är även bra arbetshundar och otroligt lojala sin ägare. Även att dem har så kort hår så dem fäller inte mycket och man behöver inte fixa de nått (förutom nu när han tappar vappis pälsen *suck)

Ecko American Staffordshire terrier och Dogo Argentino, den bästa vän jag haft!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆