Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 573 ggr
Zofia89
3

Vad sysslar hon med?

Hej! Har en 2,5 årig wachteltik som har hittat på en ny lek… Hon gömmer saker, bara när jag e i närheten och när hon gömt färdigt kommer hon till mig och gnäller och krafsar i min famn. När jag frågar vad det är hoppar hon till platsen där hon gömt och kollar på mig och gömstället turvis medan hon gnäller lite till. Sen när jag går och tar bort det hon gömt blir hon överlycklig för jag hittade det :-D Vad är det egentligen hon håller på med?? Det vet jag att många hundar gömmer saker men deras avsikt brukar ju inte vara att någon ska hitta det… men min tik VILL altså att man sedan plockar fram allt igen och så börjar hon om från början… Detta är speciellt pop vid läggdags och hon ger sig inte förrän man tar ifrån henne allt hon kan tänkas gömma…

Frida B
3

Hon vill ha uppmärksamhet ;) Hon har en gång lärt sig att gör hon så får hon din uppmärksamhet, och jag antar att din reaktion var positiv den första gången, så hon fortsatte att göra det då du blev glad och riktade uppmärksamheten mot henne.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
4

Hon tränar dig i uppletande ju ;) 

haha men jag tror också som ovanstående säger att det är uppmärksamhet som är grejen :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[[Boris Sager]]
0

Så gör mina hundar ofta , som kurragömma!😃

Zofia89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite som jag gissade :-) ingen promenad är tillräckligt lång för vår lilla energiförpackning… får nog bli ordentlig spårning idag kanske hon är lugnare sen :-) aktiveringsleksakerna är redan tråkiga och för lätta för henne :-D

[Murvel]
0

Kul beteende. Ja vad hon vill får du väl fråga henne om ;) Men det lutar mot att hon leker en smart lek med dig.