Hundteckningar
Tänkte lägga in de färdiga teckningarna här av bilderna i den andra tråden.
Har inte tecknat jättemycket hundar tidigare men med alla fina bilder blev det jätteroligt att öva på det! :)
Först ut är Klenod
Wow vad vackert!
Wow säger jag bara!!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Sansa har också hunnit bli så gott som färdig
Änsålänge är jag inte supernöjd med teckningarna men tänker öva ihärdigt, haha!
Tack så jättemycket!! :D
Riktigt duktig!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
MEN WHAAAT!! :O du är ju sjuukt duktig! Fy för vad likt Klenod :O
Jag kan inte sluta titta på den!! Du har ju verkligen talang!!! Herregud… Jag vet inte vad jag ska säga :O
Du har fångat hennes uttryck helt perfekt i denna bilden :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
Wow du är superduktig! Bilden på Klenod var underbar 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Men herregud vad duktig du är!! :D

Jättefina
Vania och Juno
Åh, så fint! Säljer du bilder som du målar? hur mycket?
Asså åh så avundsjuk! Va fint, du skulle inte våga prova rita min Yissah om jag lyckas få upp en bild? :-D
Tack alla! :D
#6 Wiho vad roligt att du gillade den! :D
#11 Det är jättesvårt att prissätta i förväg tycker jag, eftersom jag är ganska grön på att rita hundar/djur så kan jag tänka mig att rita bilden först och om man skulle vilja köpa den när man ser resultatet tar jag 50:- för en A4. Alltså är det inget köptvång om man inte skulle bli nöjd (kanske jag inte ens får till något alls haha) men isf vill jag gärna ha tillåtelse att använda bilden för "eget bruk" typ utställningar, egna hemsidor osv :)
#13 Lägg gärna upp så kan jag prova iallafall :D Om du inte får rätt på det så kan du maila den till mig istället om du vill: anna.suikkonen@gmail.com
Oj så fint! Sätter en tass här, nyfiken på hur Hugo blir!
Kan inte lägga upp från mobilen tydligen o sladden e spårlöst borta :-\ Men mejlade iaf! :-)

jättefina teckningar!
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Tack så mycket! :)
Idag blev denna teckningen färdig, det va Memzo som la in bilden i andra tråden
Ts - Du vet om att du är SJUK I HUVUDET!!! :D på ett bra sätt såklart ;) haha
Medarbetare på Hundar.ifokus
OMG VAD DUKTIG DU ÄR!!! Kan inte sluta titta på alla bilderna. Sjukt fina. Själv förstår jag inte hur man öht. kan rita så fint
Helt fantastiskt att kunna få ner våra älskade vänner på ett papper med sina bara händer och endast en blyertspenna!
Om du får tid över får du gärna testa rita min Border Collie kille.
Må gott
#19 ! ÅÅÅÅÅH DEN ÄR PERFEKT! :D
Vad tar du för en sån här bild? :D
#20 HAHAha finaste komplimangen jag fått ;D #21 Hihi tack så jättemycket :) ska absolut prova att teckna av honom, superfin! #22 Tack! :D ska göra ett försök så får du gärna köpa den sen om du blir nöjd osv :) #23 Vad kul att du gillar den! :D jag tar 50:-, då postar jag den till dig såklart :) den är tecknad på ett A4
#24 Tack vad snällt av dig!
Om jag lyckas skrapa ihop en hundralapp vill jag nog också köpa teckningen. Du är så himla duktig! 

Wow! Du är fantastiskt duktig!! 
Bilden på Klenod och den senaste på Hugo är verkligen helt galet bra ritat 
Du är ju grym!! Om du vill får du gärna måla av Mille :) Och skulle ev kunna köpa den sen, då jag superlänge velat ha ett porträtt av honom.
#26 Åh så fiint! 
Wiho tack så jättemycket! :D
Åh vilka fina bilder, ska bli jätteroligt att rita! :D
Här är en teckning av sara-amazing's Kaiser :)
Wow! Hur lång tid tar det för dig att måla en teckning ungefär?
Men herre gösses vad många tecknar bra här inne
Kanon fina alla, men jag måste säga Hugo var ju bara för söt
är svag för hans mörka fina ögon.
Skulle vara kul om du hade lust att rita min kille 
#33 OJ otroligt fint! Och ja han är svår att måla, jag har misslyckats totalt alla gånger jag har försökt. Men du gjorde det verkligen jättebra!!!! 

ritar du bara hundar ???
You can't spell Bitchy without Itchy
Har du försökt med Yissah ännu lr e hon för klurig? ^^
#34 Det tar mellan 1,5 och 4 timmar beroende på hur mycket flyt jag har haha, får väl kanske upp farten ju fler porträtt jag ritar :) #36 Absolut! :D bara roligt med flera olika hundar att öva på :) #37 Haha ja han gav mig verkligen en match! Men det är roligt med utmaningar även om resultatet inte blir helt perfekt :P #38 i vanliga fall ritar/målar jag alla möjliga motiv, hundporträtt är något jag fått upp ögonen för den senaste tiden och tack vare alla fina människor här inne som låter mig teckna av deras hundar :) #39 jag försöker teckna i någorlunda ordning och har precis börjat med din Yissah och IsabelleA's BC i olika block haha ;D
#40 perfa kan knappt vänta på att få se den! :-D
Vill du träna på att rita hundar med längre päls så kan du försöka rita Izor. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#41 Såhär blev teckningen av Yissah :)
#42 och #43 Ska absolut prova! :D

#44 åh så fin! Du är verkligen duktig! :-)
Du är superduktig!
Ja lade in en bild på Leon ganska sent i din andra tråd. Kan mycket väl tänka ig att betala för ett porträtt.
mvh
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Herregud vad duktig du var!
Ännu fler fina bilder! :D tack! #49 jag kan inte hitta bilden, vi kanske pratar om olika trådar? Du får gärna lägga upp den igen så ska jag absolut försöka teckna av den! :)
Jag är också intresserad av att köpa en eller flera teckningar av dig. Du är ju kanondukig! Tecknar du katter också?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#52 Wiho, vad kul! Jag har aldrig tecknat någon katt tidigare men jag skulle gärna prova. :)
#53 Haha vilken sötnos, den måste jag prova att teckna! :D
#54 Fina tjejer du har! :) Ska göra ett försök :D
#56 och #57 Åh vad roligt, alla hundar och bilder är så fina alltså! :D
#21 Nu har din BC-kille blivit färdig! :)
Scannade in bilden denna gången så kvaliten ser nog lite bättre ut än på de tidigare som bara är fotograferade
Nu när jag la upp bilden upptäckte jag grejer som jag ska fixa på den, hah.. Lägger upp den en gång till när jag pillat lite mer!
Vilken talang du har!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Du är grymt duktig! skulle bli jätte glad om du har lust att försöka teckna av min vovve. Vill jättegärna köpa den sen också :) Lägger upp en bild imorgon :)
#22 vill du att snön på nosen ska vara med i teckningen eller ska jag låta bli att ta med den? :) vet ju inte exakt hur det hade sett ut utan snön på bilden men kan ju isf försöka göra som jag kan tänka mig att det sett ut.. Om du förstår hur jag menar haha. #60 tack så mycket! :) #61 vad roligt! :D det gör jag gärna!
#62: Spelar ingen större roll. Kan du ordna utan snö så att det ser skapligt ut är det ju toppen. :)
Mvh Emelie 
#58 Ska jag lägg upp bild på någon av katterna här så kan du testa om du vill? Har 1 stycke hund och 3 katter och skulle gärna vilja ha porträtt på alla fyra.
Åh så himla fint! Jättekul att se :D
#64 ja det får du jättegärna göra så provar jag! :)
# 68
Urläcker! 
IsabelleA's border collie Ben som fick fixas till lite sen sist jag la in bilden. ;D
Hej fina människodjur som skrivit att ni eventuellt vill köpa teckningen av er hund, jag lägger i en bit tjockare papp i kuvertet för att stadga och det gör frakten lite dyrare än annars.. Så det vore jättefint av er om ni vill ge 10kr extra om ni bestämmer er för att köpa teckningen. Har ju sagt 50kr tidigare så det kvarstår men ett litet frakttillskott är varmt välkommet. :)
Jättesnällt att du kan tänka dig sälja! Jag vill också köpa bilden på min vovve om du hinner med att rita den!
#68: Den är helt PERFEKT! Vill gärna köpa denna! *Väntar dock med "beställning" fram tills dess bilden på Yim också är klar.* :)
Mvh Emelie 
#73 Det får du såklart gärna! :) Jodå, förr eller senare ploppar den upp här. :D
#75 Det är en svår bild men jag ska absolut försöka! :)
#76 Vad roligt att du gillar den! :D Yim är på gång nu också. :)
#77 Då måste jag ju testa! ;D
#78 Såklart! :) Tack så mycket!
#79 Oh ja, den bilden blir rolig att rita! :)
#28 Här är teckningen av Mille :)
TS om du sen vill rita något annat djur får du hemskt gärna rita av min älskade hare som precis har dött.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Gjort min bild ännu? :) La upp för länge sedan :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#80 Åh vad bra det blev! :D Du är verkligen duktig!
#81 Vad tråkigt att höra :( testar gärna att rita den bilden. :) #82 Kan inte hitta din bild i tråden :O kanske la du upp i andra tråden som någon annan startat, där jag frågade om jag fick lov att teckna av hundbilderna.. Ska gå in och kolla där :) #83 Tack så mycket! Kul du gillade den! :D
#85 Vad skumt! Du får gärna lägga in igen om du vill :)
#86 Ja mycket!
Får göra imorgon, sitter vid fel dator :)
Vad duktig du är!!!!
Glömde skriva det i #79, men du är riiiiiktigt riktigt duktig! 
#88 & #89 tack så mycket! :) #76 här är teckningen av Yim, hoppas det är okej att det blev bara huvudet av honom.. :)
#90; åh så fin! Vill beställa både bilden på Viggo och Yim! Hur går jag tillväga? :)
Mvh Emelie 
Lägger in Leon:
En till!
#91 jag skickar PM till dig! :) #92 jättefina! Blir roligt att teckna! :)
Men herregud så duktig du är. WOW 

Superduktig! 

#96 Så fin den blev
du är superduktig
Superfin! den vill jag köpa sen, du kan väl skicka PM om hur jag ska göra med betalning osv. ? =) Tusen tack!!!
Jag skulle gärna vilja köpa min bild också om jag blir nöjd :D
I vilken storlek skossar du på?
Och vad vill du ha för bilden? :D
de va jag som hade dom två krongliga hundarna att rita :D på pommen och briarden :D
#95 Tack, den är jättefin! :) Vad kulle totala kostnaden bli om man vill köpa? :)
#103 och #104 jag tecknar på A4ark, har sagt 50kr per bild förut och det gäller fortfarande men man får gärna lägga på en 10 för frakten, glömde räkna in den när jag satte priset nämligen. :p
WOOOW vad du är duktig!!! Bilderna är helt underbara!!!
Såg ett klipp på youtube där någon har filmat medans hon ritat, det är jättekul att se bilderna växa fram!
Alltså, nu har du massor av bilder att måla, men om du får tid över och har lust så kan du gärna få testa att rita Mixa? :) Du är sjukt duktig och jag blir riktigt avundsjuk på dig som kan rita så fint! Om du vill testa Mixa så kan jag skicka en bild på henne, eftersom jag inte kan lägga ut från mobilen. :)
Alltså… HUR GÖR DU??!! När jag försöker rita kan man tro att det är lina 4 år som har ritat.. Hur KAN du rita så?? Jag vill också kunna!!! Jag hatar dig!! :P Usch va avundsjuk jag är… :(
Wiho vad kul med så många fina hundar att teckna av! :D Här är en teckning av Enzo. :)
Här är en till version av den förra eftersom jag inte blev helt nöjd med resultatet..
#114 Åh så fin! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Otroligt vackra bilder, jag tecknar också. Är mest inne på kolteckningar just nu (:
Vad ritar du med? Blyerts eller kol? Om blyerts, vilken mjukhet?
Kram!
#116 Vad kul! :D har också börjat falla in på kol nu, mest i människoporträtt och andra motiv dock. Roligt men klurigt! Hundporträtten här är i blyerts, HB + 7B i de sista (på boxern provade jag hej vilt med allt möjligt iofs haha). 7B är min nya bästis… Men har använt mig av 5B, 6B och 8B också i några stycken. :) Har du lagt upp dina bilder någonstans? :D alltid roligt att se! Kram!
#117 Har faktiskt aldrig vågat mig över 6B på vanlig blyerts, kanske ska testa det.. Jag har inte någon direkt hemsida jag lägger upp på. Men jag tror jag ska ha någon på min blogg i Konst kategorin: http://imtoooldforthisshit.blogg.se/category/konst.html
Och här är en på mitt senaste projekt (långt ifrån klar på bilden dock) på en berguv, ritad i kol.
Jag lägger inte upp några andra bilder än uven i denna tråd dock, vill inte försöka ta över tråden eller något :P
Tog en bild långt ifrån så att man ser helheten lite bättre (:
#118 Ser jättebra ut! :D ska gå in och kolla bloggen också :) Kan passa på att tipsa om gallerisidan.se också, lätt att samla grejer på en och samma länk. Jag har inte uppdaterat där på ganska länge men min länk dit är iaf annasui.gallerisidan.se :) ska försöka få upp lite nytt snart haha!
#119 Tack så mycket! Okej, det ska jag verkligen göra. Kan lägga upp där också då :D
Jaa du får gärna skriva din länk dit om du gör en sida så jag kan hålla koll på dig haha ;D
Hehehe! Ska ske, kapten! (:
# 94
Hör av dig om det blir något, köper gärna fina teckningar av min hund.
#123 Vad kul! Så söt alltså! :D
#124 Absolut! :) PM:ar dig när det börjar bli klart. :)
#45 Bilden blev inte superbra, jag experimenterade lite hejvilt men här är resultatet iallafall.. ;D

åh 128 :')
You can't spell Bitchy without Itchy

Hur går det med min bild #75 då? :)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
#131 Vilken fin katt! 
Om du ritar av min hund så kan jag kanske köpa den, och hänga upp den på väggen :D
du får välja vilken bild du helst vill måla. Och om du inte vill måla någon av de, så får du måla hästen! Jag tänkte ge en bild till min syster i julklapp, och hon älskar den hästen. Och våran hund då ;) Måla gärna antingen bara hunden elr hästen, eller båda! :D
Spara bilderna om du vill få de större. Målar du hästen, gör gärna någon bakgrund så hästen inte kommer från toma intet :P

Vad roligt med så många fina bilder att teckna! :) Det tar lite tid men jag ritar på.. ;) #136 Några bilder kvar innan din men snart är det dags. :)
#54 Nu är teckningarna på dina tjejer färdiga, här är den första
#145 Oj oj oj vad likt det var :O Riktigt skickligt!
#146 Tack så mycket, vad kul att höra! :D
Du är ju helt grym på detaljer :D som sheltin som hoppar om man tittar på tassar och mun så jäkla grymt gjort :D
Vilket nummer/bild är du på? :D
#149 Tack så mycket :D #150 jag håller på med bilden av Silas i inlägg #57 :)
Ooo då är ja fyra bilder ifrån :D längtar super mkt efter att se hur d blir :D De va ja som hade den trixiga bilen att få till :D med den oranga o den svarta :D XD ska blir spännande att se :D
Du är verkligen grym! ser att du har tillräckligt med hundar att rita ett tag framöver men när det börjar tunnas ut för dig lägger jag upp bild :)
#136 nu är den färdig, jag blev själv inte supernöjd direkt, det va svårt att få till tyckte jag :/
#152 Här är teckningen av din lille plutt, den blev inte vad den skulle kunna ha blivit så jag funderar på att rita denna igen..
#152 Här kommer den stora svarta också ;) de fick varsitt eget papper haha
Vilken är du på just nu? :)
(min bild är på #123, så spännande om du vill teckna den, vill även köpa den sen!)
Sajtvärd på Collie
#162 Jag ska precis börja med bilden i inlägg #79 :) Såg att du också gjort en rittråd, jättekul med fler som vill rita hundar! :D ska absolut slänga in en bild i din tråd på någon av mina bebisar när jag har datorn med alla bilder framför mig! :)
Oj ja de blev riktigt bra :D den lilla ser man att d är han men de är samma sak på den stora :D presis som min sysster :D Ja ser absolut att de är hon men av någon konstigt enldenig så ser hon alltid ut som en irländskvarghund när man skissar henne :S super kontsigt :D
Du har verkligen en grym talang :D skit snyggt :D
Åh, vad kul.. ska bli spännade att rita dina med! :D
Sajtvärd på Collie
#157 Jättefint! Vad kul
Jag vill gärna köpa den men vill ha på mina tre andra troll också.
Har en katt som är helt omöjlig att fota, han blir störtful på 9 av 10 bilder, och resten blir suddiga. Jag vet inte hur pass bra den här är att teckna av?
#158 Jag tycker att den blev fin! 
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Vad är enklast för dig, att rita av bilder som är tagna från sidan el. framifrån?
#167 vad roligt att du gillade den! Ska prova och se om jag kan få till något av den svarta. :) #170 vad bra! :) #171 det beror nog rätt mycket på min egen dagsform vad som är enklast, men tydliga lite närmre bilder känns överlag lättare :)
Ja d får du gärna göra :D jätte fint verkligen :D
fin den blev!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#174 Såååå duktig du är! Jätte fin 
Du får hemskt gärna göra ett försök på min vovve :)
Och ifall du vill försöka dig på fluffiga kaninern har jag en hel hög bilder på såna med ;).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#176 Jätte fin och helnöjd! 
Hur går det TS? Du får gärna uppdatera oavsett hur långt du kommit med tecknandet 
Du är verkligen jätteduktig!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Ojojoj va dukitg du är! Du får gärna rita av min lilla Tyra också om du vill, är även intresserad utav att köpa bilden sen! :D
/Elin
Medarbetare på Tävlingshundar
Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com
TS har inte varit inloggad sedan den 6/12 -12 :)
Hej på er allihop!
Nu är denna tråden jättegammal men jag tänkte uppdatera den lite. För att göra en lång historia kort så har jag varit sjuk och därför inte ritat på länge. Nu tänkte jag plocka upp tecknandet igen och försöka ta vid där jag slutade, men det är inte säkert att alla bilder kommer med.
Hoppas att jag fortfarande har er tillåtelse att rita av era hundar, annars får ni hojta till. :)
#193 Vad fint det blev, tack!
Du är otroligt duktig! Skönt att du mår bättre!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#194 Tack superfin! 👍
#202 Vacker!
Himla kul med så många fina bilder! :)
Såhär ser teckningen av Vilda ut just nu, det är lite smågrejer kvar att ändra på innan den är helt färdig.
Nu har jag fixat till denna lite.
Bilden blev visst liggande… ska se om jag kan rätta till det sen!
Orkar inte läsa om tråden.
Kan man få köpa originalet? Får man publicera det på sin hemsida?
#209 Det går bra att köpa originalet och då får du göra vad du vill med bilden :) Priset jag satt är 50:- + 10:- i frakt (lägger i en skiva papp för att stadga) och teckningen är på ett A4.
Bilderna verkar bli liggande när jag lägger upp från mobilen. :/ Här är iallafall Kenai
Nä, HÄR är Kenai
Bara huvudet. Inte bästa bilden då de är mobilbild
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Åh så fin! Jag tackar så hemskt mycket! Kan man köpa bilden av dig? :D
Sajtvärd på Collie
Om du har tid och lust nån dag så får du min tillåtelse att rita av Lukas, har även några bilder på min blogg som du väldigt gärna får använda och rita av. http://nordiclakeshowme.weebly.com
Måste bara säga att du är grymt duktig, min mamma är också duktig på att rita och jag hoppades att jag skulle få ärva det av henne men streckgubbar är så långt jag kan nå.. haha.
#220 tack! Det går bra att köpa bilden, 50:- +10:- i frakt har jag som pris. :)
Jag köper gärna med bilden om den blir bra:)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Teeaw's bild :)
Nu då..?!
Tar du emot beställningar? Vill gärna köpa teckningen på min katt i inlägg #157 men skulle även vilja ha mina andra två katter och min hund tecknad 🙂
#233 jag gör så att jag provar teckna bilderna och blir du nöjd får du gärna köpa dem men behöver inte. :)
Jättefina teckningar!
Tycker du ska ta mer än 50:- för att rita. Det tar tid och du lägger ner jobb på det.
#236 tack så mycket! Du har säkert rätt, men eftersom jag bara sysslar med detta för skojs skull och sådär så känns det svårt att höja priset. Med tiden om jag blir mer säker så kanske jag får höja, men som det är nu så övar jag mest och tycker det är kul att göra folk glada samtidigt. :)