Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 2274 ggr
MissanTissan
0

Hund gymnasiet

Hej hej, jag lägger bara in detta eftersom jag sen jag kunnat prata velat ha en hund och jobba med hundar. Och haft hund sen 3 år tillbaka och fick nyss tillökning till flocken, som är min hund. En border collie hane på 2 år. Och jag skulle så gärna vilja gå på hund gymnasiet (Men inte till ett som jag inte får ha med min hund till). Min fråga är om någon vet hur höga betyg man behöver ha för att komma in på dom… Blir överlycklig om jag får ett svar. Tack i förhand.//Missan

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

DixieBC
0

Om du menar hundinriktning på naturbruksgymnasium behöver intagningsbetygen (oftast) inte vara så höga, men det beror på hur många sökande det är varje år. Det är alltså svårt att säga.

Lycka till! :)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

kigon
2

Skulle rekommendera att du sökte till ett djursjukvårdslinje (eller zoo djurskötar-linje) istället för hund linje…! Gick ett år på hundlinje men insåg ganska snabbt att det inte kommer ge många jobb-möjligheter alls om man inte tar extra kurser, samt att det bara är kanske en eller två lektioner i veckan som du faktiskt får ha med din hund, annars får hunden sitta i en liten box hela dagen 🤤

Sökte om till djursjukvård, och medans jag inte håller med om mycket de lär ut (lagens mått som bra utrymmesmått, utfodring, oseriös avel är ok, kutterspån till känsliga luftvägar, etc) så kan jag överse det ganska lätt iom att jag kan vara med min hund på internatet, gå med honom på raster, etc. Men samtidigt får jag samma lära om hundar som på hund-inriktning, PLUS mycket större chans till arbete efter skolan, så skulle rekommendera det! 👍

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Summerdogs
0

Naturbruksgymnasium Dingle får man ha med hund till och har hundlinje. Rekommenderar den skolan starkt :)

MissanTissan
0

#2 Kommer du ihåg ungefär vilka betyg man behöver för att komma in? #3 Vart ligger den?

kigon
0

#4 Skåne, östra ljungby. Dock tror jag den håller på att läggas ner eller har redan gjort det, för det var inte tillräckligt som sökte, är inte säker…

I hundlära på djursjukvård får man gå med hundar och träna (dock inte sin egen) och får exakt samma utbildning, bara att man får mycket mer om alla möjliga sorters djur vilket öppnar mer jobb möjligheter. Det enda som är sämre är att man inte får ha sin egen hund under hundlektionerna utan det blir på raster 😟

MissanTissan
0

Aha, skåne.. det är långt. Gör nog inget så länge jag får ha med min vovve.

kigon
0

#6 ah, trodde du menade hund-linjen! 

Sjukvårdslinjen ligger i svalöv, Skåne… Men du kan nog söka om det finns en linje som ligger närmare dig 🙂

Cassii
0

Rekommenderar ForshagaAkademins hundsportgymnasie! :) Där läser jag och jag är otroligt nöjd!

MissanTissan
0

Okej, jag bor ju i Stockholm. Ska googla Forshaga! Har inget emot Skåne, men frågan är ju hur är det med andra husdjur (Små djur) Får dom också följa med?

Hiro
0

#2 På mitt hundgymnasium så går hunden följa med på nästan alla lektioner som har med djur att göra (beroende på vilken sal) brukar vara två-tre lektioner/dag som hundar får förlja med :o

kigon
0

#10 väldigt olikt från våran!! Vi hade 1 lektion/vecka som hunden fick vara med på (dock var den över 2 timmar lång) resten av dagarna fick hunden sitta i en liten hund-box tills vi fick rast och kunde hälsa på… Min hund är van vid väldigt stor gård ute på landet och mådde väldigt dåligt av att sitta inspärrad hela dagen så jag beslutade mig att söka till en annan djurlinje…

#9 Finns säkert bra skolor uppåt i landet också, så behöver absolut inte endast vara i skåne! 😃 Men om det finns hundlinjer som i #10 så är det ju bra med den linjen också, men var noga att forska innan så det inte visar sig vara som min gamla 🤪 men ja, man får ha med smådjur. Det enda djuret de har sagt nej till är katter! (jag hade hund och råttor där, men ska nu flytta till en 2:a eftersom ett litet rum med gemensam toalätt/kök inte funkar så bra för mig 😇)

MissanTissan
0

Haha, jag har också råttor det var dom jag tänkte på!

#10 vad hete den skolan?

Summerdogs
0

Dingle ligger i Dingle höhö x) Nej men vad ska man säga. Nära Munkedal och Dingle ligger ju i Bohuslän

Hiro
0

#11 Vad tragiskt för hundarna o.O
#12 Grans Naturbruksgymnasium