Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 576 ggr
joheck
1

Cykeldebut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Körde årets cykeldebut nu på nattkvisten. Helt sjukt att kunna cykla i mars! :O (Luleå)

Har ni kommit igång med cyklandet än?

Det är fortfarande lite is kvar här och sjukt mycket grus så jag kommer nog vänta lite till innan jag gör cyklandet till vardaglig aktivering. Både jag och hundarna älskar det dock! Sansa har typ noll trafikvett dock så det gäller att va med hehe. Men Pin lyser som en stjärna under cykelturerna^^

Melissa V
1

min är för ung än för de, men annars har de vart läge för de i snart en månad. Förrförra veckan började de sopa bort gruset också så jag längtar till nästa sommar när man kan börja cykla med honom :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

joheck
0

#1 Det är verkligen helt underbart att cykla med dom så du har verkligen att se fram emot! :D

VildaVittra
0

Jag cyklar året om, finns ju dubbdäck.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

joheck
0

#3 Dubbdäck skulle inte hjälpa mig xD Jag är inte så värst bra på att cykla :S

Melissa V
0

#2 ja det gör jag verkligen :) Min förra var för ivrig att cykla med så man längtar ju extra mycket.

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Cahira
1

Ser fram emot cyklingen igen jag med! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Loveradio
1

Härligt :) var själv nära att ta med hunden på cykeltur häromdan men blev inget. Läste att vi skulle få mer snö nu i veckan så dröjer nog ett tag till.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en ny i veckan framkörd till dörren, helt perfekt. Men hundarna för små att springa bredvid, tycker jag. En i taget i cykel bägen.

FjantYoda
1

Vi har hunnit vara ute och cyklat 3 ggr i år, första och andra gången på snö och sista på i stort sett bara barmark Bor i Skellefteå

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Bambis]2
1

Här har vi ingen snö kvar så det går jätte bra att cykla! :) dock cyklar jag hela vintern till skolan oavsett om det är snö eller inte :)

Qepta
1

Jajamen vi började cykla för några veckor sen!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Em_
1

Vi har väntat och väntat på att skogen ska torka upp, men nu har vi äntligen kunnat köra premiären. Han hade inte ens hyfs nog att vara trött efter åt, haha.

axelhe
0

trobedump

lillvilda
1

vi har vägarna framme här i jämtland men nu ska det komma snö igen ser jag på vädret så vi väntar nog med att ta fram cykeln. Vi längtar! mina tjejer skriker av glädje när cykeln kommer fram.

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

joheck
0

Vad kul med så många som cyklar med sina vovvar. Det är ju så fantastiskt kul och smidigt!^^
Det där med mer snö lär ju inte så kul dock, lär väl bli mer här också då ><

#8 Jag cyklar med båda mina, min tik väger endast ~1,9kg men det är inga som helst problem. Det är bara att cykla lite långsammare. Hon är så lycklig när hon får springa med på cykelturer^^

FjantYoda
0

Jag trivs att cykla med hunden just för att han får röra på sig ordentligt och jag har kronisk ledvärk och de dagar som de är som värst så är en långpromenad inte de roligaste och då går cykel betydligt bättre!

Är bara lite rädd att överanstränga han, just nu är han inte direkt i kondition efter vintern, nakenhund som tycker att han håller på att frysa ihjäl efter 10 min trots skor och kläder och förra svängen for vi lite mer än 4 km, längre än jag planerade men vi gick en bit och så stannade vi upp för att se om han ville vila, men ikket!

Han var lika pigg när vi kom tillbaka som då vi for, men är lite rädd att han ska överanstränga sig i glädjen över att få springa.

joheck
0

#16 Jag vet precis vad du menar. Jag brukar ha mina lösa så de kan stanna om de vill och ta det lite lugnare, jag rättar hastighet efter dom. Grejen är den att min hane är helt galen och bara sprintar iväg i lycka vilket inte känns så optimalt. Det är ju viktigt att börja lugnt samt att alltid värma upp och ner.

LuLeLo
1

Jag har börjat träna in cykelvett med Lotus. Vi är inte så duktiga så att Lotus kan springa lös, utan han får springa i fotposition kopplad bredvid istället :). Hoppas att vi har lärt oss tillräckligt mycket för ordentliga utflykter i sommar! :D

Tass Josephine

FjantYoda
0

Önskar jag kunde ha min lös när vi är ute och cyklar, det är ett av våra mål men bor i stan så är antingen cykelvägar där de rör sig mycket folk eller vägar innan man når lite lantligare vägar, är inte många kilometer dit dock så vi planerar att fara å cykla där i sommar och så är det mycket elljusspår nästan rätt utanför dörren men där är det nog inte perfekt underlag än..

joheck
0

#19 Det är så skönt med min hane, han tycker det är så otroligt kul att cykla så han bryr sig knappt alls om hundar och människor vi möter. Bara jag höjer hastigheten vid möte så springer han bara rakt förbi^^