Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1904 ggr
Lynxkissen
0

Min hund beter sig annorlunda?

Hej! Jag har en liten chihuahua-tik som jag tycker börjat bete sig annorlunda senaste veckan. Hon brukar vara jätteglad i mat men nu är det knappt intressant. Hon äter men inte så mycket. I övrigt är hon pigg, verkar inte må dåligt. Hon är dock lugnare & mysigare nu… Fattar inte varför. Vill mest va med & gosa non-stop. Busar liksom inte med katterna lika mycket som vanligt. Jag trodde att det var värmen- att det blivit varmt snabbt eller nåt? Eller kan det vara att hon precis slutat löpa?

russin
0

En del tikar blir precis som om dom vore dräktiga efter löpets är slut och kan vara trötta och sega i två månader - precis så lång tid som en dräktighet varar. Efter dessa 2 månader får man se upp med så tiken inte börjar få en massa mjölk i juvren som kan ställa till problem.

Lynxkissen
0

Okej, tack så mycket. Hoppas det bara är det då. Under vilka veckor är det hon kan bli med bebis under löptiden?

Frida B
0

Är förmodligen pga löpet! #2 under höglöpet, alltså de dagar då de inte blöder :) typ i mitten av löpet har jag för mig.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lynxkissen
0

#3 Det var så jag tänkte med. Hon träffade min systers "valp/unghund" precis innan löpet. Sedan när vi märkte att hon börja löpa så var det totalt besöksförbud. När hon sluta blöda började hon rida som en galning på hennes "bästis" - vår ena katt. Detta under ca 1-2 veckor. Sedan lugna hon ner sig & varken blött eller betett sig så mera. 1-2 veckor senare (nu i helgen) träffa hon systers hund igen. Han är inne i "juckperiod" & är på allt typ. Men hon blev skitförbannad & sa ifrån till honom hela tiden + att jag inte märkt av löpet på någon vecka så hon kan väl OMÖJLIGT blivit med valp?! För det blir de väl endast under höglöpet? Vilket inte heller varar så länge?

Frida B
0

#4 ingenting är omöjligt, men det är inte så troligt. Det var förmodligen under höglöpet då hon red på er katt, då dom slutar blöda nästan helt för några dagar. Så det är förmodligen bara skendräktighet för eran del :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)