Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1541 ggr
Gullan_J
0

Vad förbannad jag blir!

För några dagar sedan ringde jag och frågade utställningsledaren för den lokala utställningen (uts. 1) om det var till 110% säkert att utställningen inte skulle bli inställd. Anledningen till att jag frågade det var för att samma datum är det en större utställning (uts. 2) och den är rent generellt bättre än den uts. 1, dock ligger uts. 2 17 mil härifrån så jag valde den lokala om det var till 110% säkert att den inte skulle bli inställd. Om det skulle vara osäkert att den skulle bli inställd skulle jag ha valt uts. 2 iom. att den är så stor att den med största säkerhet inte blir inställd. I alla fall så svarar utställningsledaren för uts. 1 att den till 110% inte blir inställd, det var något med att den inte kunde bli inställd tydligen. Så jag anmälde mig till uts. 1. Dagen efter gick anmälan till uts. 2 ut, så nu kan jag inte längre anmäla mig till den. Och gissa vad, nu fick jag ett mail att uts. 1 är inställd pga. för få anmälda. Jag blir så ledsen och besviken, nu har dem försäkrat mig om att denna utställning absolut inte skulle bli inställd och ändå vart den det. Dessutom har dem förstört mina chanser att överhuvudtaget ställa ut, eftersom att jag inte längre kan anmäla till den bättre utställningen.. Jag är så förbannad och besviken på den lokala BRK för hur dem förstört mina möjligheter att ställa ut hunden under valpperioden. Det är inte heller bara att anmäla till en ny utställning. Den närmst här i Norrland ligger ca 40 mil bort och äger rum i juli. Sen finns det inga utställningar planerade inom en radie på ca 40 mil innan nyår :/ Usch vad upprörd jag är! (Ursäkta mitt negativa inlägg, jag ville bara skriva av mig)

-Bättre ökänd än okänd

Majken!
0

Var bor du? Tycker det låter snålt med så få utställningar. Har du SKK-ras eller möjligen SSRK?

LinaK
6

Men vad dåligt av utställningsledaren att garantera till över hundra procent att utställningen ska bli av, förstår att du är besviken och förbannad 😕 Du kan inte maila utställning nummer två och beskriva läget och se om dem kan ta in dig? Värt ett försök iallafall.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

htt
0

Undrar också vart du bor? 
I Piteå är det ju en utställning i maj?

Gullan_J
0

Jag bor lite söder om Östersund, och utställningen jag anmält mig till som nu blev inställd är en inofficiell. Blir det en i Piteå i maj? Det hade jag missat helt :) Men jag har ungefär 50 mil till Piteå :/ Jag har mejlat uts. 2 och beskrivit läget, hoppas på svar idag :)

-Bättre ökänd än okänd

Majken!
0

Det finns utställningar i Norrland och på ganska nära håll, här är kanske några som du missat: 

Sollefteå 16 mars,

Njurunda 29 mars, 

Strömsund 12 april, 

Sundsvall 12-13 april,

Timrå 3-4 maj, 

Klass Arena (Timrå) 11 maj, 

Ås 25 maj (SSRK), 

Ånäsparken (Sundsvall) 31 maj.

Dumpuck
1

I Svenstavik är det ju årligen en utställning med, internationell så den är stor. Tror de brukar ha den första helgen i Augusti?

Vad roligt förresten att se att man inte är ensam ifrån Jämtland!

Gullan_J
2

Oj vad många jag missat! Jag måste skärpa mig med det här med att leta utställningar tror jag ;) Tack så mycket, det har gjort min dag :)

-Bättre ökänd än okänd