Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 4384 ggr
[Daniela1983]
0

Liten barnpool och dyl letas

Jag har småletat på nätet efter en liten barnpool som kan passa en 10 kgs hund att träna simning i. Fick idén av en tråd där någon skulle träna simning i badkaret hemma. Tyvärr har inte vi badkar.

Djup minst 40 cm, och längst 1 meter i omkrets eller längd. Någon som sett något lämpligt?

Lathundarna
0

Bara att dyka in i närmsta leksaksaffär och fråga. Är ju inte riktigt säsong just nu, men de har kanske nåt på lagret.

Anna-Helga
0

Jag vet att jag köpte en hundpool på Citygross förra sommaren och den var inte ens särskilt dyr! Fördelen var ju dessutom att den inte gick sönder av hundklor! 😎

[Daniela1983]
0

Jag behöver en djup men liten pool/eller tunna, dvs speciella mått som jag angett i mitt inlägg. Det finner jag inte själv.

[Forest]
1

2 var den blå och röd? Inte så djup men visst är den bra, jag har en liten sandlåda i plast till hundarna även denna är lång men duger till att hundarna kan svalka sig lite ;)

[Forest]
0

TS hur stor bör den vara? Hur djup är minimum?

Anna-Helga
0

#4 jajamensan!

[Tess86]
0

#5 Enligt huvudinlägget ska den vara minst 40 cm djup och max 1 m bred/lång. Det är alltså snarare en tunna eller balja som efterfrågas. 

Jag funderar på någon sorts trädgårds-/vattentunna, kanske en sån där i blå plast som man ställer under stuprör för att samla regnvatten. Då kan man skära av den till lämplig höjd också, om man tycker att den är för hög.

[Forest]
0

7 haha ja du snacka om inte läsa allt 😉

Jag vet att Ikea har en plastlåda tror den heter Samla den hade vi som hamsterbur iaf och hade måtten 78-55 (kan vara större)-42

[Daniela1983]
0

Hittade först knappt någon låda på ikea, men sökte på samla nu. Här är en jättestor, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09850874/#/S69903214

skulle den hålla för vatten tro?

En sista grej att kolla är att ringa ÖoB imorgon och se om de har badbaljor och i vilken storlek inne.

Sugar Mist
0

#9 Jag hade den största lådan som bur till mina möss. Den klarar vatten lätt och har man en liten hund funkar den toppen som "badkar"

-

VildaVittra
0

Köp en kubikmetertank på blocket och kapa den i det djupet som du vill ha. 

En sån här: http://www.progro.se/produktkatalog/katbild/bild/Tank1000LiterBegagnad.jpg

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anna-Helga
0

#11 smart! Men hur kapar man den så inte kanterna blir så vassa tro?

VildaVittra
1

#12 Jag skulle bygga en sarg runt i trä.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
0

9 tror jag säkert att den gör dottern brukar ha plastlåda med vatten då vi inte har något kar, hon gillar leka med leksaker i vatten. Det är den vi hade till hamstern nu mera en ypperligt bra kattlåda 😉

[Daniela1983]
1

Det är bra med andras input och fler alternativ men jag tror det som skulle vara lämpligast med tanke på hur vi bor är en badbalja om den är djup nog eller den där stora plastlådan. Ska åka och kolla på en badbalja på ÖoB, annars blir det plastlådan. Ska mejla kundtjänsten om den och höra för säkerhetsskull att den skulle tåla 110 liter vatten i sig.

Om min hund är ca 35 cm hög där halsen börjar, vilken är minsta möjliga vattenmängd simma i (med flytväst)? 35 cm antar jag? :)

Har inte tänkt börja rehabsimma än på ett tag, men kan jag fixa det här så kan vi köra hemma så länge. Och sedan vända oss till professionella.

Sugar Mist
0

Jag skulle tro 40-45cm

-

[Tess86]
1

Vi får hoppas också att din hund inte kommer på att hon kan ställa sig på bakbenen och bara stå där. Vissa hundar behöver mycket djupare vatten än de är höga för att inte fuska.

[Daniela1983]
0

Kan säga att planen misslyckades ganska kapitalt. Det var ganska tungt.

[Forest]
0

18 kan jag tänka mig man bör ha en avtappning för slippa få "simhall" i badrummet med för slippa stå och vippa på baljan längre tid ;)