Utflykt med hunden, tips?
Jag har friluftsdag på Torsdag., vi kommer då vara på Gruvberget här i Boden och det kommer nog vara mycket folk och dessutom kommer ett par ta med sig sina hundar, tänkte då ta med Nalle också :)
Har ni några tips på vad jag ska ta med, det blir nog ett par timmar man är där och så ^^ Nu menar jag då förstås i hundväg ;D
Bajspåsar och vatten :) Kanske en långlina om du inte tänkt ha honom lös. Nått gott att smaska på när ni äter eran massäck :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vattenflaska, skål? (eller en sån flaska från gymmet med vatten i så man klämmer ut vattent, de tycker ecko ärskit kul men de gör nog inte alla:P)
Mat om du ska vara länge
En lång lina om du ska binda fast han vid nått träd eller så..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
en leksak kanske

Kanske lite grejer till att träna hunden med, nån liten gosak åt vovven eller en leksak och som ovanstående också sagt glöm inte vatten!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kanske lite grejer till att träna hunden med, nån liten gosak åt vovven eller en leksak och som ovanstående också sagt glöm inte vatten!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jättebra tips :) Tack! :D

- Vatten
- Träninggodis
- Bajspåse
- Kanske nån filt ´som han kan ligga på?
Hoppas ni får det jätteroligt :)
Viktigast är väl ändå att ha med sig vatten , till både dig och hunden. Sen kan väl nån leksak, boll, eller nått som din hund kan hålla på med. :)
Tack för tipsen ^^ Det gick jättebra! :D
Jag tog med mig bajspåsar, 3l vatten, lina att sätta fast honom i, mat och godis ^^ Fast glömsk som jag är så glömde jag vatten till mig själv xD
*puh* Efter en 45 minuters promenad var vi framme på Gruvberget, en halvtimme innan det hela skulle börja xD
Det var mycket folk, 1-2-3:orna på Omvårdnadsprogrammet, plus några klasser från Högstadiet, så det var många ^^ I början blev Nalle nog förvånad, men vande sig snabt med allt folk och alla som ville klappa honom ^^ Men vem kan inte motstå hans söta ansikte? Även om han dregglade supermkt ;D
Nalle blev nog lite av en favorit bland många där, och han uppförde sig exemplariskt, visst drog han lite om han ville leka med en annan hund, men det gick att kontrollera, sen var han med mig hela tiden, tex. så fick han följa med på tipsrundan :)
På en sk. "S-tävling" skulle man hitta saker på "S" och då fick Nalle vara med som "Stor hund" i en av grupperna, sen så fick dom ta lite av hans "Slem" (dreggel xD) i en annan grupp *fniss* ^^
Är supernöjd ^^ Nu vet jag att han funkar med folk och hundar, så han kan följa med på Skyltsöndag i stan sen innan jul xD ;)
Va kul att de gick bra:) usch, de är nästan så man saknar de dära ju.. när jag hade med mig Lufsen och gjorde sånna där konstiga saker med skolan:P
De tyckte nog nalle var kul iaf.. att få vara med ute hela dagen:)
Joo precis ^^ Fast nu är han ganska slut ;D
Fiin han är! :D<3

Snygging…ser ut som en riktig björn =)