Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 848 ggr
spidey
0

Valpfotografering :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ser så himla mycket fina valpbilder på den här sajten. Det förbryllar mig. Hur lyckas ni? Jag har noll fotointresse, men mina krav är verkligen inte höga. Jag vill bara ha lite okej kort på nuvarande valp när han växer upp - något jag inte riktigt fick till med min nu 1åriga tik, där har jag i princip bara skarpa kort på när hon sover från valptiden. 

Så…tips för valpfotografering emottages tacksamt.

jossa5
1

Några enkla tips inför fotografering av djur/människor.
Simpel bakgrund - ha inte så mycket saker bakom motivet
Gå ner till hundens nivå - bättre ögonkontakt
Bra ljus - alltid bra att ha
Ögonkontakt - försök få hunden att vara koncentrerad på dig (locka med godis/leksak)

Och sen är det bara att fota, fota, fota! Sitter själv inte här på hundar.ifokus, men när jag fotar mina hamstrar så tar jag massor av bilder! Och det är många som blir bara skräp. Så fota mycket så kommer det komma ut några guldkorn iaf. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lexiia
0

när min schäfer va valp (helsvart) va det nästan omöjligt att ta bra kort på henne men efter en hel del muta fick man till något enstaka, tror ja kunde ta upp mot en 200 kort å bara några blev bra 🥵

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

Sugar Mist
1

Då jag givit upp att sitta på huk i valpens nivå(han kommer som ett skott då, och vägrar lämna min sida, hahaha) så tar jag bilder där valpen sitter ner och tittar upp(se bild) eller när han hämtar leksak, så det är ju mitt största tips, haha. Se till att lära dig kameran och att ha bra ljus då du har en mörk valp :)

-

[TeamGolden]
2

Gå ut och fota är mitt tips! Det blir finare foton om solens strålar är med på kort och bilden får ett ljus och djup :) och gå ner på valpens nivå det ger de finaste bilderna! Sen redigerar många sina foton i Photoshop också vilket gör sjuukt mycket jag brukar redigera dem lite beroende på om bilden är mörk eller så :)

Sofy
1

Ta en miljard kort så kanske du får ett bra, det är mitt bästa tips oavsett om du är en bra eller dålig fotograf😂Viktiga faktorer är ljus, ögonkontakt och inte ha för mycket/för lite space runt valpen.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[Empisen]
5

Kan vara en fördel att ha en någorlunda bra kamera också 🙂

solbackaa
0

Min lilla valp 🙂