Hunden skriker till ibland!
Igår när Rambo och jag återvände från promenden (med bil) skrek han till som om någon stuckit en kniv i honom! Han var helt fint på bak bänken om han satt eller stod så vet jag inte, men när jag såg bak stod han med svansen mellan benen. Husse sa att han tidigare gnyat till på samma vis för ca.1 vecka sen då han tryckte ner Rambos bak så att han skulle sitta (i bilen). Några vassa föremål har vi inte hittat. Vi har busat och brottas med honom hemma som vanligt utan att han reagerar alls före detta hänt! Jag tror ej han skulle reagera nu heller om jag lekte med honom… Promenaden vi taig var kanske knappa 4km…. Han har haft ett litet sår på låret där bak (högra?) men jag har inte sett det någo mera sen jakten slutat, antagligen har det redan läkt? Kanske jag borde kolla… Har ni hört något liknande? För honom givetvis till vet men tänker först se om jag hittar felet själv. (Om det syns) Invertes får ju Vetten gå..
Min grabb brukar skrika till ibland när han sätter sig, vi och en veterinär har kommit fram till att det är sina pungkulor han sätter sig på (de är gigantiska).. Det låter helsjukt, jag vet. Men det kan vara nåt sånt?
Har hn pungbråck, # 1?
#1 Intressant.. :P Ja han är ju välutrustad. :D Hahaha. #2 Pungbråck? Kan man se det utanpå?
Ja, det kan man just genom att det är vätska i pungen, som omsluter testiklarna.
#2 Nejdå, inget pungbråck. Bara stora testiklar :)
#3 Då kanske det är därför :P
#4 Nej pungbråck utesluter jag. Jag känner/ser igen svullnad/vätska i dem och han har inget obehag att jag rör dem :)
Bra!
Hoppas symptomen ger med sig!🌺
Om du kan skulle jag boka tid till veterinär, gärna ortoped för att utesluta rygg/ben problem, kan sitta på speciella ställen som bara gör ont när han rör sig på ett visst sätt och då märker man det inte annars :)
Vore jag du skulle jag avvakta och händer det igen boka en tid till veterinär eller ortoped :)
Har du känt igenom honom ordentligt? Annars håller jag med #8 om att avvakta
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Gnyr hunden till så pass att man tror den har ont just när man tar den för sitta men ni har känt igenom hunden även svansen? känn på svansroten. Tänkte om det är något med svansen. Säger annars avvakta o se, kontakta veterinär om det händer igen.
Jag har lärt honom sen liten att jag får känna genom honom från topp till tå men jag har inte märkt något avvikande. Med tanke på hur han springer i skogen (kopplad) o busar med husse så vet jag inte va de e.. Han tar ju sådan "stryk" och tomlar nästan ner för berget!! :D Inga problem! Jag blir int klok… Jag avvaktar o för honom till vetten sen om de fortsätter.
Sträckning? Det händer ibland, speciellt ryggpartiet. Prova ge lite massage i såfall :-)
Det kan hända av kylhet+stelhet och hastiga rörelser. Fortsätter det så kan det kanske vara någon nerv i kläm.