Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 14915 ggr
Nevina
0

Röd prick/böld

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nyss fått hem min hund Luzifer. Innan köpet så veterinärbesiktigades han utan anmärkning förutom 2 persisterande mjölktänder som jag har bokat tid för att dra ut. Men nu har jag upptäckt en konstig röd prick, lite böldliknande på honom. Den känns ganska hård och sitter på roten av hans penis. Han verkar inte ha ont när jag känner lite försiktigt på den. Jag ska ringa veterinären i morgon. Men jag undrar om ni har någon aning om vad det kan vara för något? Jag har försökt ta bilder på pricken, men de blev inte särskilt bra. Den är aningen lite rödare i verkligheten än vad som syns på bilderna.

Nevina
0

.

Nevina
0

.

Em_
0

Precis s ser min hunds bröstvårtor ut, sitter precis vid penisroten, en på varje sida.

[[Boris Sager]]
1

Ser ut som en liten talgkörtel, tycker jag.

Em_
0

Oj, missade att den satt mitt på snoppen! Då tror jag mer på talgkörtel eller eventuellt en lite tumör.

russin
0

Syskon ? Kan vara ett bett efter ett syskons vass valptänder.

Nevina
0

Tack för alla svar! Det var många som ringde till veterinären nu, jag har mailat dem och de bör höra av sig innan kl 15 idag.

#6 Inga syskon eller andra hundar här. Jag har 2 katter som han busar med, men de mest jagar varandra och katterna kan daska till honom på huvudet eller ryggen med tassarna (inte med klorna ute). Men jag tror inte att de tumlat runt så att de kunnat komma åt honom där. Men det är ju ingen omöjlighet förstås.

teezan
0

när min va liten valp hade han också en böld, den satt precis vid en bröstvårta och växte med tiden. vet trodde att det var en tumör så vi behandlade den med kortisonsalva och sen försvann den. även om tumör låter läskigt så var det inget farligt sa dem, men den hade kunnat behövts opereras bort om den inte försvunnit efter behandlingen.

Nevina
0

#8 Vad skönt att det försvann!

Veterinärhuset har ringt upp mig nu. Jag hade skickat en bild på knölen och de sa att jag ska hålla koll så att knölen inte växer och gör den inte det så behöver jag inte komma in med honom, utan de undersöker den när han ändå ska ta bort mjölktänderna den 25:e.

[[Boris Sager]]
0

Låter bra!🙂