Valpsäkra hemmet- kattlådan ??
Hur har ni andra kattägare gjort med kattlådan när valpen flyttar in ?
Vår tidigare hund var väldigt intresserad av kattlådan , både som valp o vuxen.
Nu bor vi i ett annat hus och har inte samma möjligheter att dela av .
Dessutom är ena katten gammal och kan inte hoppa över tex ett kompostgaller.
Vet inte hur jag ska göra för att undvika att valpen kommer åt kattlådan :((
Tips ?
Har du låda med huv så vänd öppningen in mot ett hörn. Är det en liten hundras så är det svårt, jag har kattlådan på ett lågt bord som inte hundarna hoppar upp på.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Rasen är mellanstor på korta ben :)
Hmm ja kanske lågt bord skulle funka….frågan är bara om katterna skulle tycka om att det…framförallt gammelkatten.
Vill ju inte att de ska börja göra sina behov utanför för att det blir jobbigt att gå på toa :)
Får prova helt enkelt -tack för tipset !
Det är ju inte så fräscht med hund som "städat kattlådan " !
Dessutom kan det ju vara jättefarligt med den klumpbildande sanden.
Kattlucka i dörren?
Hake så dörren står lite på glänt som katterna kan gå ut och in genom, men inte hunden.
Där finns ju "möbler" man ställer kattlådan i. Och vissa gör såna själva, sätter in en kattlucka som t.ex. Bara släpper in katterna (man skriver in deras chip-nr).
Vi har en sån här, fast vi sågade öppningen vid ena hörnet. Den är lite mindre också.
http://katter.ifokus.se/discussions/530dce468e0e74790500004d-att-gomma-kattladan-i-en-mobel
Hur liten är valpen ? Jag har hasp till dörren in till tvättstugan, så det bara är en springa dit. Nu kommer visserligen min ena hund in ändå pga att hon är liten men nu som vuxna käkar dom inte kattskit.